אז מה היה לנו ב2016 ואיך אני צופה את 2017

סיכום שנה שלי, של השווקים מ-2016 ל-2017, מה הולך לקרות?

עומר רבינוביץ׳ מנכ״ל אינווסטור 360 בסיכום של עולם ההשקעות לשנת 2016 ומה צפוי לנו בשנת 2017

היי,

אני כרגע בניו יורק, שוב בשליחות הלקוחות שלי, על מנת לבחון כמה השקעות שהם מעוניינים בהן, (צירפתי תמונות למטה) אך זה לא יגרום לי לוותר על לשבת ולסכם את השנה כמו שצריך, לכן, בבלוג זה אני רוצה להתייחס לכמה תחזיות לקראת 2017, וגם לספר קצת על תיק ההשקעות של אוניברסיטת ייל, שהניב תשואה ממוצעת של- 13.9% לאורך תקופה של 30 שנה, וכמובן ,גם כמה מילים על 2016 שהסתיימה אז בואו נתחיל :

קצת על תוצאות 2016 ותחזית ל 2017 סה"כ, מבחינת השווקים המרכזיים הייתה שנה טובה למי שהשקיע: ה – S&P עלה ב – 9.5% אחוזים. תל אביב 100 – אומנם ירד ב – 2.5%, אבל הירידה הזו קצת מטעה,
מכיוון שהיא נגרמה ברובה משקיעתן של חברות התרופות, טבע, מיילן ופריגו, שלהן משקל רב במדד.

אירופה סיפקה תשואה מעורבת : גרמניה עלתה ב – 6.9% , לונדון ב – 14.43% ומנגד ספרד ירדה ב – 2% ואיטליה ב – 10.2%.

ההתאוששות בנפט, גרמה גם לשווקים מתעוררים שכבר הספידו אותם, כגון: רוסיה, וברזיל, לספק תשואות נאות של 26.8% ו – 38.9% בהתאמה…

במהלך שנת 2016, כתבנו, שאחרי 7 שנים של עליות בשווקים וברמת המכפילים הנוכחית (אגב, לא זול אבל גם לא מאוד יקר) – עדיין, התמחור של מניות נוח יותר מאשר התמחור של האג"ח.
יחד עם זאת, הדגשנו כי הגיעה השעה לבחירות יותר סלקטיביות, וניצול הזדמנויות נקודתיות בסקטורים מסוימים, או ניירות ערך ספציפיים.

הזכרנו גם את הנושא של מניות קטנות – small cap, אשר מחקרים מראים,שלאורך זמן הן מניבות תשואה עודפת, ובמהלך השנה החולפת גם היו מתומחרות בצורה יותר הוגנת. באופן כללי, אני מאמין שלחברות קטנות של מאות עד כמה אלפי עובדים, יש יכולת להיות מנוהלות בצורה יותר ממוקדת וטובה מאשר חברות של עשרות אלפי עובדים – שם מוטת השליטה הרבה יותר מורכבת. וזה בא לידי ביטוי גם במדדי המניות: ת"א 75 נתן תשואה של 17.3% השנה, ומדד היתר נתן אף הוא תשואה יפה של 24.5%.

בנוסף, ציינו את סקטור הפיננסים שהיה זול באופן יחסי – וגם כן הניב תשואה נאה של 19.2%בשנת 2017, ואחרי 8 שנים של עליות בשווקים, אני עדיין חושב ששוק המניות מתומחר יותר מעניין מהאג"ח – אך כבר בהחלט לא זול – לכן, גם השנה האסטרטגיה תהיה לא להתמקד במדדים מאוד כלליים, אלא בסקטורים ומניות ספציפיות, שלהערכתי מתומחרים טוב יותר (בסקירה החודשית לחודש ינואר 2017 נרחיב יותר בעניין הזה).

ועכשיו, כמה מילים על תיק ההשקעות של אוניברסיטת ייל תיק שהניב תשואה ממוצעת של למעלה מ -13% בשנה, שזה אומר בגדול, בריבית דה ריבית, להכפיל את הכסף כל חמש וחצי שנים בערך.

עכשיו, יש נתון אחד שהדהים אותי במיוחד, אחוז האג"ח שבדרך כלל עומד אצל הלקוח הישראלי הממוצע על כ – 70%, עומד בתיק ההשקעות של ייל על 4% בלבד! כן, כן, – 4% בלבד !! אז מה הם עושים עם כל הכסף ? כ- 40% במניות – אפיק השקעות חשוב וראוי. 4% באג"ח. ו – 56% בהשקעות אלטרנטיביות, ביניהם נדל"ן  אבל לא רק נדל"ן.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    ואכן, זה הכיוון שאליו אנחנו מתכננים לצעוד באינווסטור 360:
    * עדיין להישאר במניות גם אם בצורה יותר סלקטיבית.
    * להגדיל את החלק של ה

     

    שקעות אלטרנטיביות על
    חשבון האג"ח.

    בסקירה החודשית הבאה, אני אשלח אליכם לינק לסיכומי סוף שנה של ייל.
    עד כאן להפעם,

    עומר

    נ.ב.

    כשכותבים על סיכום שנה ולקראת השנה החדשה – יש התלבטות במה להתמקד.סה"כ קרו הרבה דברים בעולם, וגם באופן אישי, הייתה שנה גדושה גם מבחינתי :השנה התחתנתי, אורן, העובד הראשון בחברה גם התחתן, החברה שייסדתי – INVESTOR360 התפתחה מאוד, מצוות של 3, לצוות של 10, כאשר נולדו לשניים מהם ילדים.

    ובאופן כללי צמחנו גם בהיקף הלקוחות שבאים לתכנון פיננסי בהיקף ההשקעות שעושים דרכנו, (שוק ההון, נדל"ן והשקעות אלטרנטיביות נוספות), ובהיקף הכנסים והקורסים שאנו עורכים.

    אז אי אפשר בלי להגיד כמה מילות תודה לאנשים שעוטפים אותי ובלעדיהם כל זה לא יכול לקרות: לצוות הליבה התותחים: אורן, עמי, חן, תמיר, תומר, דנה,  וגם רוני, טוביה ולירן מ –REALTY360.

    צוות אינווסטור 360

    זה גם הרגע להגיד בהצלחה לבוגר הקורס אינווסטור 360 רו"ח רן גיורא שאחרי שנתיים של הישגים מרשימים בתיק המניות אותו הוא מנהל:
    27.1% ב 2015
    38.6% ב 2016

    הוא מצטרף אלינו לצוות ההשקעות (בוגר חמישי של הקורס אינווסטור 360 שמצטרף לצוות) ולכל החבר'ה שעובדים איתנו במעגלים היותר רחבים, כל הגופים וכל הספקים שנמצאים איתנו בקשר יומיומי, ועוזרים לנו להתפתח
    ולצמוח ואיך אפשר בלי תודה לאשתי היקרה ליהי. (מי שהקים עסק יודע שזה דורש לא מעט הקרבה)

    תודה לכולם.

    נ.ב.ב

    למי שעוד לא יצא לנו להכיר באופן אישי, אז ההזדמנות הבאה הקרובה ביותר היא בכנס הדגל שלנו –

    הזדמנויות השקעה בעולם של ריבית אפס,

    שיערך בבית ציוני אמריקה ב- 08/9/17, ביום שישי בבוקר. זה יהיה הכנס השלישי שלנו בבית ציוני אמריקה, כאשר הכנס הקודם היה הצלחה מסחררת,נכחו בו כ- 230 איש, והאולם היה מלא עד אפס מקום, אפילו קצת יותר מזה,
    אפשר לומר שחרגנו מתקנות מכבי האש, ומנהלי האולם הגבילו אותנו ל- 150 איש בלבד

    בכנס הקרוב. למעלה מחצי מהכרטיסים כבר נרכשו, ויש עוד פחות מחודש וחצי,כך שמומלץ לשריין מקום כבר עכשיו כל הפרטים בקישור הבא: הזדמנויות השקעה בעולם של ריבית אפס.