הנדל"ן של דור הY והגיל השלישי

הזדמנויות הנדל"ן של דור הY והגיל השלישי

בשבועות האחרונים כתבתי מספר בלוגים על השקעות, בהם הדגשתי שני נושאים קריטיים: האחד, לזהות את התחומים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר להשקעות לשנים הקרובות, והשני, לבחור את השחקנים הטובים ביותר באותם תחומים, להם אני קורא שחקני אלפא.

אחד התחומים שצומחים באופן עקבי בעולם, אשר לדעת המומחים ,ימשיך ויצמח גם בשנים הקרובות, הוא תחום התיירות. הסיבות לכך הן רבות, ואני אציין את הבולטות:

  1. ירידה משמעותית במחירי הטיסות בשנים האחרונות, הרבה בזכות חברות הלואו קוסט
  2. הפנסיורנים של היום צעירים מתמיד, ומנצלים את שנות הפרישה לחוות חוויות, ובין
    השאר לטייל יותר בעולם, וכמובן,
  3. דור ה – Y, שלא צריך יותר מידי סיבות בשביל להזמין טיסה באחד מאתרי טיסות
    הלואו קוסט, ללון בדירת Airbnb מגניבה ולהתנייד ב-Uber, וכל זה תוך במינימום
    מאמץ תוך כמה דקות דרך הסמארטפון שלו.

רק לצורך ההשוואה, מנתונים של הבנק העולמי, בשנת 2000 דווח על כ- 700M תיירים בשנה בעולם,  היום, הנתונים מספרים על למעלה מ – 1.2 מיליארד תיירים.
עכשיו, בהנחה שאנחנו מסכימים על כך שתחום התיירות הגלובאלי, ימשיך לצמוח, והמגמות שגורמות לכך לא ישתנו, נשאלת השאלה, איך אפשר להרווי  מזה?

(רמז: את הבלוג הזה אני כותב לכם מפורטו) האפשרות ראשונה היא להיחשף לתחום התיירות דרך חברות רלוונטיות הנסחרות בבורסה, כמו למשל מה שעשו ילין לפידות כאשר השקיעו בחברת איסתא, וגרפו רווחים נאים.

אנחנו באינווסטור 360, בחרנו להתמקד במה שאני מכנה – "נדל"ן תיירותי" באופן יותר ישיר. פורטו נבחרה בשנת 2017 ליעד התיירותי המוביל ביותר  באירופה ע"י ארגון: "European best destination 2017"

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    רק בשביל לסבר את האוזן, טיסת לואו קוסט בחברת RyanAir מכל מקום במערב אירופה לפורטו, תעלה עשרות דולרים בודדים. המדריך המקומי שלקחנו  איתנו ביום הראשון, איש מדהים בשם פאולו, תיאר לנו איך מספר התיירים הכפיל ושילש את עצמו בשנים האחרונות, בעיקר בזכות ההחלטה של EZjet ו- RyanAir להתחיל לטוס ישירות לפורטו, מכל מיני יעדים ברחבי אירופה, והעולם.

    תכף ארחיב מעט יותר על תחום הנדל"ן בפורטו , אך חשוב לי לומר כמה מילים בראייה נרחבת יותר על תחום השקעות נדל"ן מבוססות תיירות, אשר לדעתי, מדובר באחד התחומים שימשיך ויתפתח מאוד בשנים הבאות.הכוונה היא לנדל"ן במרכזי ערים, של מדינות מתויירות , בעיקר לטובת פתרונות לינה עבור תיירים, אשר יותר ויותר מחפשים פתרונות חוויתיים יותר מאשר עוד חדר בבית מלון ובמחיר אטרקטיבי יותר.

    עכשיו, בכל עיר מרכזית בעולם, יש את השכונות " החלשות יותר" – שהאוכלסייה החזקה נטשה אותם, ומי שנשאר מאחור זו האוכלוסייה החלשה יותר. דוגמת נווה צדק ופלורנטין עד לפני לא הרבה זמן.(במונחי נדל"ן) כך נוצרות מובלעות, אשר מבחינת המיקום הם באזורים מדהימים, אך המבנים עצמם ישנים ולרוב ודורשים שיפוץ. מי שנכנס לוואקום הזה אלו הם הצעירים, שכמובן מה שמושך אותם זה המחיר היותר נגיש, והמיקום המרכזי שמקל
    עליהם את התנועה וההתניידות, ההגעה שלהם משנה את אופי המקום, וכך תוך זמן קצר צצים להם פאבים קטנים, מסעדות בסמטאות, בתי קפה וכד', ונוצרת אווירה של קסם שמשלב יחד ישן וחדש.

    אזורים אלה זוכים לתמיכה מסיבית של העירייה, ששמחה מאוד על ההתחדשות העירונית, ואף מעודדת אותה, (בפורטו זה מאוד בולט לעין). את אותה פילוסופיה ישמנו בברוקלין בדיוק בשכונות שמובילות את השינוי הזה. כאשר בשנה האחרונה הגענו גם לשכונת רבל, במרכז ברצלונה.

    וכעת, נראה שגם בפורטו מתקיימים אותם התנאים והמגמות שציינתי מאוד מוחשיות וניראות לעין. מה שזה אומר, שלנו כמשקיעים, יש הזדמנות לנצל את חלון הזדמניות  היחסית קצר, ולקבל את הפריים של הפריים במחירים מאוד נוחים. שני הבניינים הראשונים שקנינו בפורטו עלו 380 אלף יורו לבניין. (בכל בניין 6 דירות + שטח מסחר בקומת קרקע).

    עכשיו, אני כרגע בדרכי ארצה, בשדה התעופה החדש של פורטו, שנחנך ב- 2016. (ד"א, הוא תוכנן לקלוט 6 מיליון נוסעים תוך כמה שנים, אך כבר בשנה הראשונה עברו בו למעלה מ- 9 מיליון נוסעים, והצפי ל- 2017 עודכן ל- 12 מיליון נוסעים) ומייד כשאנחת אני מתכוון לארגן כנס מיוחד ללקוחות שלי, כדי להציג להם את  רעיון ההשקעה שלנו בפורטו, יחד עם כל הצוות שלנו שנמצא בפורטו כבר כמה חודשים.

    במידה וזה מעניין אותך, ועוד נושאים בנושא השקעות נדל"ן ושוק ההון אתה מוזמן להגיע לכנס שלי "הזדמנויות השקעה בעולם של ריבית אפס" שיערך ב-17/11 לפרטים לחץ

    עד כאן להפעם, נתראה בארץ

    עומר