לאן נעלם האפיק הסולידי?

למה לא כדאי להשקיע באג"ח?

למה לא כדאי להשקיע באג"ח ודווקא כן להתמקד בהשקעות אלטרנטיביות

היי

החודש האחרון היה בהחלט סוער עם ההצבעה בבריטניה על היפרדות מהאיחוד האירופאי, והתגובה החדה של השווקים לאחר מכן. מן הסתם, רוב תשומת הלב של המשקיעים הופנתה לכיוון הזה והרבה מילים כבר נשפכו על הנושא ואני בטוח שהוא עוד ימשיך להעסיק אותנו גם בעתיד.

כמובן שבסקירה שאני שולח כל חודש לרשימת התפוצה שלי ישנה התייחסות לברקזיט, אך אני רוצה דווקא להפנות את תשומת הלב לנושא אחר אליו אני מתייחס בסקירה, אשר תפס הרבה פחות תשומת לב למרות שלדעתי הוא לא פחות קריטי, אם לא יותר.. לאן נעלם המרכיב הסולידי?

שוק האג"ח (אגרות חוב) בעולם נמצא במצב דרמטי, שקורה לאט ומבלי שיזכה לתשומת לב מספקת. המושג  "סולידי" הולך ונעלם ומכניס את כלכלת העולם למצב בו לא הייתה מעולם. אם עד לפני שנה היה ניתן לקבל תשואה
של 2.5% על אג"ח ל – 10 שנים של ממשלת ארה"ב, הרי שכיום ניתן לקבל על אג"ח זה תשואה של 1.38%  ועוד לא דיברנו על מדינות אירופה כאשר האג"ח הממשלתי בחלק מן המדינות עומד על תשואה שלילית.

כל זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של הורדת ריביות והדפסה מסיבית של כסף כדי לעודד משקיעים. אך כיום, כאשר מהלכים אלו מיצו עצמם, עוברות הממשלות לרכישה מסיבית של אג"ח קונצרני וזאת אחרי שמיצו מהלך של רכישת אג"ח ממשלתיות.

מי שקנה אג"ח ממשלתי או קונצרני לפני שנה שנתיים, בעקבות תהליך הרכישה המסיבי, נהנה מרווחי הון כתוצאה מעליית מחירי (האגרות כאשר התשואה יורדת, המחיר עולה)

אך כעת, נוצר מצב בו המשקיע המעוניין לרכוש אג"ח, נתקל במציאות בה מחירי האגרות מאוד גבוהים והתשואות מאוד נמוכות ואף שליליות בחלק מהמדינות. הסיכוי לקבל תשואה ראלית חיובית על ההשקעה
שלו- מאוד קטן.

 

או במילים אחרות: האפיק הסולידי כבר לא קיים.
מדובר על תופעה מאוד ייחודית וכמעט תקדימית בהיסטוריה. אז איך מתמודדים עם זה? כמובן שישנה התייחסות בסקירה אבל בגדול, התופעה הזו גורמת לשני דברים:

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    1. דוחפת עוד יותר את המשקיעים לכיוון המניות (ולא במקרה השוק נמצא בנקודת שיא  כל הזמנים נכון להיום)

    2. מאתגרת את המשקיעים למצוא השקעות אלטרנטיביות אחרות על חשבון השקעה באג"ח באופן אישי, כבר לפני שנתיים ראיתי את הניצנים של בעיה זו שהלכה והחריפה והתחלתי לחפש השקעות אלטרנטיביות על חשבון השקעה באג"ח: השקעות כדוגמת קרנות שמשקיעות בפעילויות עסקיות כגון ניהול בתי אבות, ניהול מעונות סטודנטים ועוד..

    בנוסף, הבנתי שמי שהכי נהנה מסביבת הריבית האפסית אלו חברות הענק במיוחד החברות הנדל"ניות וקרנות ה"ריט" שמקבלות כסף כמעט בחינם ומשקיעות אותו בנדל"ן. בשנים האחרונות התחום חווה מהפך, ומה שפעם היה שמור רק לטייקונים, היום גם לציבור הרחב נפתחה הדלת להצטרף להשקעות פיננסיות בתחום הנדל"ן.

    יש לא מעט קרנות שעוסקות בכך ומזמינות את הציבור להלוות כסף לפרויקטים תמורת תשואה קבועה, או לחילופין, להצטרף כחלק מהיזמים ולקבל את התשואה בסוף,

    דוגמה מצויינת לכך היא הפרויקטים שאנו יוזמים בברוקלין. (בהזדמנות זו אני רוצה לברך את כל מי שהצטרף לעסקת ברוקלין האחרונה שנסגרה ממש השבוע) גם את המייל הזה אני כותב מגרמניה לשם נסעתי במטרה לבדוק פרויקט של רכישת בניין שאמור להניב תשואה של 5-6 אחוז לשנה.

    אלו האלטרנטיבות על רגל אחת אבל מי שרוצה באמת להעמיק ולהבין טוב יותר, איך מנהלים השקעות בסביבה מאתגרת שכזו… איך לנצל את האנומליה שבשווקים לטובתנו, ואיפה לחפש את ההזדמנויות..

    אז בשבוע הבא יתקיים מחזור נוסף של כנס הדגל שלי:

    "הזדמנויות השקעה בעולם של ריבית אפס"

    כאשר, בין שאר הדברים, תהייה התייחסות מיוחדת למצב התקדימי בשווקים, בו האפיק הסולידי, פחות או יותר, התאדה לו – אך למרות זאת, אני אראה איך כן ניתן לנצל את התנאים הלא שגרתיים האלה לטובתינו ולהגיע לתשואות של 6-8 אחוזים בשנה ולא בצורה הרפתקנית מידי.

    הכנס שיערך ב-25/11/16

    בכנסים שלי אני לרוב מעדיף כיתות של 30-40 משקיעים לכל היותר, כדי שבאמת אוכל להכיר את כולם, ולתת התייחסות אישית לסוגיות ודילמות פרטניות, אני יודע שנותרו עוד מספר מאוד מצומצם של מקומות פנויים,

    לכן, אם מעניין אותך להגיע, אני ממליץ בחום להירשם כבר עכשיו נשארו עוד מספר מקומות אחרונים

    זו תהייה הזדמנות מצוינת להיפגש ולהכיר את מי שעדיין לא השתתף בכנסים שלי ולמי שכבר היה בעבר, זו הזדמנות טובה להתעדכן ולשכלל את תכנית הפעולה שלו בהתאם למצב שהולך ומסתבך..

    כל הפרטים בלחיצה כאן

    או בטלפון: 072-334-5389

    אז מקווה לראותך בשלישי הקרוב

    ביי בינתיים

    עומר