כיצד להימנע מטעויות בבחירת מניות להשקעה – כל מה שאסור לעשות

ואיך זה שבכל זאת יש משקיעים שעושים כסף באופן קבוע

איך להמנע מטעויות בהשקעות במניות ובשוק ההון

למרבית הציבור יש רתיעה משוק המניות, למרות שעל פי כל המחקרים והסטטיסטיקות, ההשקעה במניות תניב את התשואה הגבוהה ביותר לאורך זמן – עדיין, בעיני הציבור השקעה במניות נחשבת ל'הימור', וקיים חשש מתמיד מהפסדים. כולנו שומעים את הסיפורים על אלו שהפסידו את מרבית ההשקעה שלהם במניה כזו או אחרת.

אבל אם נבחן את המציאות בצורה אובייקטיבית נגלה תמונה שונה: מדד תל-אביב 25 (שבינתיים הפך לת"א 35) הונפק ב- 1.1.1992 כאשר בהנפקה עמד המדד על 100 נק'. נכון לתחילת 2017 המדד עומד על בערך 1400 נק' כלומר, עלייה של %1300 לערך.
אז נשאלת השאלה, אם המדד עלה בצורה כזו במהלך שני עשורים, איך יכול להיות שכולם מפסידים? מישהו היה צריך להרוויח בדרך.. (והמדד זה רק הממוצע – אפילו לא המניות הטובות ביותר).

אז הרוב יגידו שמי שהרוויח אלו המוסדיים והמקורבים, אך הציבור תמיד מפסיד. מה גורם לציבור הרחב "תמיד להפסיד" כשהוא מנסה להשקיע ישירות במניות?

הנה 5 סיבות שמצאנו שגורמות למשקיע "הפשוט" להפסיד בשוק ההון:

1. הכסף הטיפש: רוב האנשים משקיעים במניות על סמך שמועה.

"שמעתי ממישהו שאמר למישהו שהמניה הזאת והזאת הולכת לעלות חזק" – המישהו הזה, זה לפעמים השכן, לפעמים הבן דוד ולפעמים מישהו מהעבודה, ואת השמועה, הוא שמע ממישהו אחר, שהוא "תותח" שעשה "מלא כסף" בשוק.
בד"כ הסיפור הזה לא נגמר טוב…

אם גם אתם נתקלים בסיטואציה כזאת, אז קחו בחשבון שמי שיכל לעשות סיבוב על אותה מניה, עשה את זה הרבה לפני שהשמועה הגיעה לשכן שלכם או לחבר מהעבודה.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    תבינו, אין ארוחות חינם. שמועות על מניות יוצאות החוצה לציבור, אחרי שהכסף החכם כבר עשה את שלו, ואת השאריות הם משאירים לכם, הציבור, מה שנקרא הכסף הטיפש. אם אתם לא רוצים להיות חלק מהכסף הטיפש, אל תקנו מניות בצורה כזו!

    דרכים להמנע מטעויות בשוק ההון ובמניות

    דרכים להמנע מטעויות בשוק ההון ובמניות

    "הרבה חושבים ששוק ההון זה מקום להתעשרות בין לילה"

    2. השקעה בחלום:

    הרבה אנשים חושבים ששוק ההון זה מקום להתעשרות בין לילה, והם מחפשים כל הזמן "להביא את המכה" – מה שהם לא מבינים, זה שהמשקיעים הרציניים והכבדים שבאמת עושים כסף, עושים את זה כי הם עובדים חכם לאורך זמן. כששאלו את וורן באפט מה צריך לעשות כדי להיות מיליארדר אז הוא ענה: "צריך להתחיל מוקדם ולחיות הרבה זמן" כלומר, לעבוד בצורה עקבית ונכונה ולאורך זמן.
    אלו שמחפשים להביא את המכה, נוטים להשקיע בחברות שעדיין לא הרוויחו שקל. לפעמים הן אפילו מפסידות כסף, אך ההשקעה בהן היא בגדר חלום על מוצר שישנה את העולם ויכפיל את השקעתם באלפי אחוזים.
    דברים כאלו באמת קורים אחת להרבה מאוד זמן, ורק אחת מתוך מאות חברות באמת מצליחה, אך ב – 99% מהמקרים, זה לא באמת קורה בצורה הזו – אולי שמעתם על מישהו שבאמת הביא את המכה – אבל כמו שהוא הביא אותה, ככה הוא יכול לאבד אותה.
    ובמקרה הזה מדובר באמת על הימור ולא על השקעה. זה יכול להצליח- לרוב זה נכשל.

    3. להתאהב במניה:

    להרבה אנשים קורה שאחרי שהשקיעו מאמץ בניתוח ובדיקה של מניה, ואחרי שחקרו וקראו אודותיה והם מרגישים שהם מכירים כל צד בחברה, הם מפתחים אליה סנטימנטים.
    לעתים זה עולה ביוקר… הם כל כך "מאוהבים" במניה, שקשה להם לוותר עליה ולהחליט שהיא לא אטרקטיבית להשקעה. למרות שהמציאות לפעמים זועקת שזו תהיה טעות, הם משכנעים את עצמם שלמרות הכל "יהיה בסדר". לעולם אל תתאהבו במניה, היו קרי רוח ובדקו אותה באופן מקצועי בלבד – אם היא לא עומדת בקריטריונים שלכם, עברו הלאה.

    4. קונים בשיא מוכרים בשפל:

    איך וורן באפט אמר? "אנחנו בפשטות מנסים להתחיל לחשוש כשאחרים תאבי בצע, ולהפוך לתאבי בצע כשאחרים חוששים."
    רוב הציבור קונה מניות כאשר הן מגיעות לשיא ואז הוא גם שומע עליהן בתקשורת. כמובן שאחרי השיא, בד"כ מגיע התיקון, ואיתו ההפסדים שנגרמים לציבור, שברובו, חסר סבלנות וממהר לצאת מהמניה ולקבע את ההפסד (אפילו אם מדובר בחברה טובה שלאורך זמן תחזור לעליות). הפתלוגיה הזו היא מתכון בטוח להפסדים.

    5. מקשיבים לתקשורת:

    אנשים רבים נוטים להשקיע במניות שקראו עליהן באתרים הכלכליים השונים. מה שרוב האנשים לא מבינים, זה שהרבה מן הכתבות הן ממומנות או שנעשות בשיתוף פעולה עם גוף כזה או אחר בעל אינטרס מסוים – ויש לקחת זאת בחשבון כאשר אתם קוראים המלצות על מניות.
    הבעיה בהקשבה לתקשורת, או להקשיב לאנשים אחרים בכלל לצורך העניין, היא שברגע שתשקיע בגלל שמישהו אמר לך להיכנס, אתה צריך שהוא גם יגיד לך מתי לצאת, ולא תמיד הוא יהיה בסביבה..
    לכן, חשוב לרכוש ידע מתאים ולפתח פילוסופיית השקעות פרטית משלך – ולדבוק בה.

     

    כדי ללמוד איך לבחור מניות אטרקטיביות להשקעה – ולהפסיק לעשות שטויות ולהפסיד כסף, צפה בסדרת הסרטונים שתלמד אותך איך לאתר מניות מתחת לראדר ואיך להיות חלק מהכסף החכם שיודע להיכנס ולצאת בזמן.
    לצפייה במדריך לחץ על הכפתור:

    כן! תן לי לצפות במדריך