המדריך למשקיע אלפא- חלק ב'

המדריך למשקיע אלפא- חלק ב' מיהו שחקן אלפא ואיך נזהה אותו בשלושה תנאים פשוטים

'המדריך למשקיע אלפא בעולם ההשקעות- חלק ב

היי,

בבלוג הקודם, שהיה הראשון בסדרת הבלוגים על נצחונות טקטיים ואסטרגטיים בהשקעות, במטרה להפוך למשקיע אלפא, הבנו את החשיבות בבחיר התחום הנכון וראינו כמה דוגמאות לכך (נצחון אסטרטגי).

למדנו שהיכולת לשלב זאת עם נצחונות טקטיים, תהפוך אותנו בסופו של דבר למשקיע אלפא. (אם פספסת את החלק הקודם,אני ממליץ בחום לחפש אותו ברשימת הבלוגים שלי פה באתר)

בסוף המייל הקודם, הזכרתי את המושג, שחקני אלפא, ומתי אני אבחר לפנות לשחקן אלפא במקום לפעול בעצמי…אז בואו קודם נגדיר מה זה בעצם שחקן אלפא:

שחקן אלפא – מנהל/ בית השקעות, בין אם בשוק ההון, ובין אם בנדל"ן, או תחומים נוספים, אשר מקיים מס' תנאים:

התנאי הראשון, הוכחות!

תמונת כתבה

כלומר, הציג טרק רקורד – ביצועי עבר טובים יותר לעומת מדד הייחוס. (אני מזכיר – מדד ייחוס או מדד השוואה הוא המדד כלפיו אנו בוחנים את הביצועים שלנו לדוגמה – אם אני משקיע במניות הגדולות בישראל – אז מדד הייחוס שלי יהיה מדד ת"א 35 (לשעבר 25)

התנאי השני, האם זה עניין מקרי

תמונת כתבה

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    לנסות ולהבין האם מדובר במקריות, או שיש הסבר אמין ומניח את הדעת לתוצאות העודפות  (זה יכול להיות יתרון טכנולוגי, נסיון רב שנים, מומחיות ספיציפית וכו')

    התנאי השלישי, תקפות בעתיד

    תמונת כתבה

    האם ההסבר אותו מצאנו, תקף גם לעתיד.

    אלו הם שלושת הקריטריונים שאני תמיד מחפש, כדי להבין האם מדובר בשחקן אלפא אמיתי. אני יכול לומר, שרק אחרי שנים של ניסיון, בהם ראיתי מאות סוגי השקעות ,יש לי יכולות לשאול את כל השאלות הנכונות, ולהיכנס לעומקם של דברים ודקויות, שיאפשרו לי לסנן את שחקני האלפא הטובים והפחות טובים.

    אבל בכל זאת, בואו ננסה להבין דרך דוגמה איך מיישמים את המתודולוגיה הזו לבחינת מנהלי השקעות: נניח ואנו מתלבטים אם להשקיע בקרן גידור מסויימת – קרנות גידור, זה בגדול מנהלי השקעות מוכשרים בשוק ההון, שמעוניינים שתהיה להם גמישות לפעול בצורה חופשית, בשביל לתת ביטוי ליכולות שלהם.

    הנה סט של שאלות שניתן לשאול את מנהלי הקרן:

    1. מהן התוצאות שהשגת?
    2. מהי פילוספיית ההשקעה שלך?
    3. איך אתה בונה רעיון השקעה חדש?
    4. באיזה תחומים אתה משקיע?
    5. ומה היתרון התחרותי שלך בתחומים אלה?
    6. לבקש דוגמאות לעסקאות שהוא הרוויח,
    7. לבקש את התהליך איך הוא בנה את הרעיון השקעה?
    8. לבקש דוגמאות לעסקאות שלא הלכו כמו שצריך ואיזה תוכנית פעולה היתה בשביל לצאת מהן.
    9. לבקש שיסביר מה הערך המוסף של הקרן שמצדיק את העלות העודפת.

    בגדול, לשחקני אלפא תמיד יש פילוספיית השקעות מוצקה – והם בטוחים שהם הטובים ביותר. (לפעמים זה נשמע קצת שחצני, אבל הם באמת משוכנעים בזה) הדוגמה שנתתי היא על מנהל קרן גידור, אבל זה יכול להתאים לכל סוג של מנהל השקעות בשוק ההון.

    גם בנדל"ן אפשר ליישם את אותה המתודולוגיה: לדוגמה, היזם בברוקלין איתו אני עובד, בצע מספיק פרוייקטים, כך שהיום הוא מוכן להתחייב על מחיר ביצוע, שיהיה סופי – כלומר, כל החריגות בעלויות בנייה, שחורגות מהתוכנית העסקית – יהיו על חשבונו.

    נכון שהוא לוקח קצת מרווח ביטחון, אבל נתקלתי במעט מאוד יזמים, שהם מספיק בטוחים בעצמם כדי להתחייב שהחריגות עליהם. רק שחקן אלפא בתחומו יהיה מוכן לסעיף כזה בפרוייקט.

    שאלה נוספת שניתן לשאול לגבי עסקאות נדל"ן היא האם מחירי המכירה בתוכנית העסקית הם שמרניים?
    שחקני אלפא בנדל"ן, אף פעם לא בונים על עליית מחירים… אלא, על הפער בין מחיר הקנייה והוספת הערך שהם מוסיפים לפרוייקט – ובין מחיר מכירה שמרני.

    ועוד משהו באופן כללי…. שחקני אלפא, הם אנשים שיהיה קשה מאוד להפתיע אותם. כלומר, ככל שתשאלו יותר שאלות, ולכל שאלה יהיו תשובות חדות עם היגיון לוגי מוצק, כך תוכלו לזהות שמדובר בשחקן אלפא אמיתי. ככל שהתשובות יהיה כלליות יותר,  פחות ענייניות, ממוקדות בעיקר בביצועי עבר, ללא פירוט, ועם תירוצים של "סודיות"  – כך יעלה אצלי  את החשד שלא מדובר בשחקן אלפא אמיתי.

    אז אחרי שהבנו את המתודולוגיה וראינו כמה דוגמאות, עכשיו הגיע הזמן לשאלת  מיליון הדולר…. מה יותר חשוב, השחקן הנכון או התחום הנכון?

    על כך כבר נדבר בחלק הבא….

    עד כאן להפעם

    נ.ב.

    תודה רבה לכל מי שנרשם לכנס הקרוב, בעקבות הבלוג הקודם עשיתם צעד חשוב בדרך לכיבוש היעד של להפוך למשקיע אלפא עדיין נותרו 34 מקומות פנויים (מתוך 200) אני מזכיר, הכנס יערך אחר חג הפסח, וגם בו נעסוק בכלים שאתם חייבים שיהיו ברשותכם כמשקיעים, כדי שתוכלו לקבל את ההחלטות האסטרטגיות הנכונות, ולבחור בחוכמה את שחקני האלפא הנכונים שישחקו בשבילכם במגרש הנכון, ובסופו של דבר, לשפר באופן מיידי
    את התשואות שלכם, אך גם לוודא שזה ימשיך לקרות באופן עקבי ולאורך זמן….

    ספיציפית בכנס הזה, הוספתי קטע מיוחד, בעקבות סמינר מקצועי של איגוד המתכננים הפיננסים הבינלאומי, בו השתתפתי לאחרונה בלונדון. עיקר הסמינר עסק בדיוק בשאלה באילו תחומים יש להשקיע בשנים הקרובות, במיוחד עבור מי שיוצא לפרישה בקרוב (או שכבר יצא).

    אז כדי להבטיח לעצמכם מקום, תלחצו עכשיו על הקישור הבא: כל הפרטים כאן

    נ.ב.ב.

    הוספנו גם אפשרות לרכוש מס' גדול יותר כרטיסים לכנס, במחיר משתלם יותר.