מנדל"ן ועד סקנדרי, מפינטק עד פודטק: 2023 בערוץ הכשירים

גם בשנה מורכבת ומאתגרת בכל מובן ערוץ הכשירים של אינווסטור 360 משתדל להביא לכם את מיטב אפשרויות ההשקעה הזמינות למשקיע הכשיר הישראלי. הנה סקירה קצרה של הזדמנויות ההשקעה והאורחים המרתקים מכל העולם שכיכבו בערוץ הכשירים בחודשים האחרונים.

פרייבט אקוויטי 

לאורך השנים, השקעה בחברות פרטיות מצליחה לייצר תשואות עודפות על פני הציבוריות. טום פרנקו ורוברטו קוורטה מ-CD&R, מחלוצות קרנות ה-Buyout בעולם, מסבירים את התופעה ונותנים טיפים שימושיים באסטרטגיית ה-LBO. בזמנים של אי ודאות, הם אומרים, ההון נוטה לברוח. אבל פרייבט אקוויטי, שהוא מטבעו הון סיכוני, חי בדיוק כדי להיכנס לפינות האלו ולייצר אלפא. 

צפו: ה-Buyout כסיפור הצלחה – קרן CD&R 

השקעת סקנדרי (Secondary) היא אסטרטגיה שהולכת וצוברת תאוצה בהשקעות פרייבט אקוויטי, עם תשואה שנתית ממוצעת דו ספרתית גבוהה והיסטוריה של כמעט הפסדים. הרעיון הוא להיכנס לקרן לא מראשיתה אלא בשלב כלשהו בחייה, ולרכוש את פורטפוליו החברות הקיים. אילן רוזן ודורית זק מ-HarbourVest העולמית, יחד עם מנכ"ל לידר הון פרטי איתי אלנתן, הציגו את האסטרטגיות העיקריות שבסגמנט LP-led, GP-led ועוד. 

צפו: השקעות סקנדרי והאסטרטגיות של HarbourVest 

 

דרך חכמה להיחשף ל-PE היא בשילוב אסטרטגיות: Primary, Secondary ו-Co-Investment. משה ליפשיץ, נציג פנתיאון העולמית בישראל, ואדם בן דרור מאלטשולר שחם קרנות השקעה, מפרטים על כל אסטרטגיה ומציגים את הקרן המשותפת המיועדת למשקיע הישראלי הפרטי אך מתוחכם.

צפו: חשיפה חכמה לפרייבט אקוויטי – הקרן של פנתיאון ואלטשולר שחם 

קרן הפרייבט אקוויטי Co-Invest של הפניקס חושפת את המשקיעים הכשירים ב"טייס אוטומטי" לכל העסקאות הישירות של הבית. זוהי קרן סגורה (עם קריאות לכסף, ובשונה מקרנות Semi-liquid) המשקיעה במניות של חברות פרטיות, כאלו שלמשקיע הפרטי אין בדרך כלל גישה אליהן. גיא פרידלר וחנן וקנין מקבוצת הפניקס מציגים את המסלול הייחודי. 

צפו: קרן הפרייבט אקוויטי Co-Invest של הפניקס

ב-2023 הריביות עלו ועלו, ולהישאר עם "גיבנת" השערוכים מהעולם הישן אמר להרוויח פחות. קרנות Semi liquid מאפשרות ליהנות מהתשואות בעולם החוב, מהלוואות איכותיות יותר לאחר שהתחום "התייבש" מעט וכן מנזילות. בשיחה מלונדון אנחנו מארחים את רידי בלה, בכירה בקרלייל גרופ (Carlyle) המנהלת נכסים פרטיים בהיקף של 380 מיליארד דולר. לשיחה מצטרפים נועם ברכה וענבר שטיינר מהפניקס Value שמנגישה את קרלייל למשקיעים הכשירים בישראל.

צפו: קרן קרלייל – המומחים הגדולים בעולם לקרנות חוב פרטי

איך בונים קרן Semi-liquid עם תשואת אלפא ונטרול סיכונים? ענבר שטיינר מהפניקס Value וברנרד דה באקר מענקית הפרייבט אקוויטי Stepstone מציגים את אסטרטגיות ההשקעה של הקרן המשותפת. גולת הכותרת: הדאטה הנרחב של סטפסטון, מערכת טכנולוגית יעילה שלוקחת את כל הנתונים שהוא אוצר כאלוקייטור הגדול בעולם וגוזרת מהם תובנות בזמן אמת, וכן הצעות וידע שזורמים אליו בבלעדיות לאור היחסים האינטימיים עם מגוון עצום של חברות.  

צפו: קרן פתוחה עם Secondary חזק – הפניקס Value ו-Stepstone 

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    זמן לנדל"ן

    קרן רייגו (Reigo) מבית מיטב מעניקה הלוואות קצרות מועד ליזמים שמבצעים Fix-n-flip – רוכשים נכס, משביחים אותו ומוכרים או ממחזרים למשכנתה ארוכת טווח בבנק. רייגו מתמקדת שוק האמריקאי, ובתוכו ביזמות למגורים מסדר גודל קטן – ממאה אלף דולר עד 4-3 מיליון עבור קומפלקסים פרטיים ומקבצי מגורים (מולטי פמילי). לייעול האיתור והסינון היא נעזרת במערכת טכנולוגית מבוססת AI שאוגרת ידע על עסקאות קודמות במאפיינים דומים, בונה פרופילים שלהן ומצליבה מאות מקורות מידע בניסיון לאתר מצבי קיצון. מנהל הקרן יריב אומר מציג את המודל.

    צפו: קרן רייגו – חוב ליזמי נדל"ן עם אלגוריתם AI ייעודי

    בוליגו קפיטל מתמקדת בעסקאות נדל"ן בדרום-מזרח ארה"ב (ג'ורג'יה, הקרוליינות) ובאזור הרוקיז (יוטה, בויזי באיידהו) – אזורים עם הגירה חיובית בשל תמריצי התעשייה והמיסוי. היא מתמחה במולטי פמילי, בתי אבות, מרכזים מסחריים מניבים ומתחמי תעשייה ולוגיסטיקה. גיא בן דרור מבוליגו מספר על אסטרטגיית ההשקעות המשולבת הכוללת יכולות בנייה והשבחה, ומסביר למה התנאים להשקעה בנדל"ן הם מהנוחים שראינו בשנים האחרונות. 

    צפו: בוליגו קפיטל – השקעה בנדל"ן בארה"ב  

    עדיין בנדל"ן בארה"ב, הפעם בדגש על מנהטן – ארז ברית ורונן הלפרן מ- Tandem Capitalמציגים את קרן גולדן ברידג' הוותיקה, ולצידה קרן חוב שני וקרן להשקעות בנכסי Value add. מצטרף לשיחה יוני קרקו, שותף מנהל בקרן הדסון מבית טנדם. הלוואה בשעבוד שני מיועדת בעיקר ליזם הזקוק לנזילות בדחיפות, למשל לשיפוץ נכס או לרכישה מהירה בעקבות הזדמנות בדיסטרס. במצב כזה, למכור נכס ישן או להיכנס ל-Refinance מול הבנק לא משתלם, אם בכלל אפשרי. 

    צפו: נדל"ן בארה"ב – קרן גולדן ברידג', קרן הדסון וחוב שני

    בקרנות פתוחות יש סיכון אינהרנטי: איך נוכל לדעת שהכסף יהיה נזיל וזמין כשנצטרך אותו באופן פתאומי? ומה יעלה בגורל הקרן אם משקיעים רבים יבקשו למשוך ממנה בו זמנית? בהראל מצאו פתרונות מעניינים. גבי מושייב מציג את הצעת הערך הייחודית של קרנות הראל פיננסים אלטרנטיב המגן ארה"ב/אירופה למשקיעים הכשירים. 

    צפו: הראל אלטרנטיב – המנגנון שמבטיח שתמיד תוכלו למשוך מהקרן הפתוחה


    חוב והון-סיכון

    קרן החוב Psagot KiWi היא מוצר חדש של פסגות בית השקעות, המנגיש למשקיעים המוסדיים והכשירים בישראל עסקאות איכותיות הישר מבית השקעות ותיק ומוביל בקנדה. דניאל לבנטל ומלי לבייב מפסגות מציגים את הקרן העוסקת באשראי לעסקים (BCF, Business Credit Fund). היא מלווה לעסקים קטנים בארה"ב, היכן שהבנקים כמעט לא נמצאים.       

    צפו: הלוואה לעסקים קטנים בארה"ב – קרן החוב פסגות KiWi

    ויולה קרדיט היא קרן סגורה הפועלת בעיקר מול גופים מוסדיים. היא עוסקת באשראי לחברות, בעיקר מסקטור הטכנולוגיה. אסטרטגיית הליבה היא חוב מגובה נכסים (Asset Backed Lending, ABL) – חוב שניתן לא כנגד סיכון אשראי של לווה מסוים, אלא כנגד תיק מפוזר של עשרות עד מאות אלפי לווי קצה.  

    צפו: יתרונות ה-ABL – קרן ויולה קרדיט

    הון-סיכון כשמו כן הוא: השקעה בנכס שמאפשר ליהנות מתשואה גבוהה במיוחד, שכן הצמיחה חסרת הפרופורציה מגיעה בשלבים המוקדמים של החברות וטכנולוגיות הדור הבא – בצד סיכון גבוה יותר. נעם ענבר ותומר מיכאלי מ-Viola Fintech מסבירים איך עובד שוק הפינטק הייחודי, ולמה שילוב של נסיבות הופך את העיתוי הנוכחי לאידיאלי להשקעה בו.  

    צפו: השקעת הון-סיכון – ויולה פינטק


    טוב לאנושות, טוב לכיס

    איך אפשר לגרוף תשואה נאה וגם לעשות משהו בשביל הפלנטה והדורות הבאים? ד"ר רוני הלמן, ממייסדי בית ההשקעות הלמן-אלדובי, מציג את המסחר בזכויות פחמן הנשען על עיקרון "המזהם משלם". תחום ההשקעות הזה חדש יחסית ועתיר סיכונים, בין היתר רגולטוריים, אבל פוטנציאל התשואה הוא תמיד אטרקטיבי יותר בתחילת השוק. וכשהבנקים, חברות התעופה וענקיות ה-S&P 500 קונות Carbon credits בהמוניהן, אפשר להיות סקפטיים – אבל שווה להקשיב. 

    צפו: קרבון קרדיט – שינויי האקלים כהזדמנות השקעה 

    בהקשר דומה אנחנו מארחים את שי לוי מקרן ההון סיכון נבטים פרטנרס (NevaTeam) לשיחה מרתקת על השקעה בפודטק ואגרוטק. ישראל היא מעצמה גלובלית בתחומים האלה, שמתבררים כמגוונים במיוחד – מהשקיה חכמה עד חישה מלוויינים, מרובוטיקה עד אלגוריתמיקה ועיבוד תמונה, מחלבון אלטרנטיבי ועד ניהול פסולת, משלוחי מזון ואריזות. אשר להשקעות, התחומים המדוברים צומחים מאוד והם עדיין בחיתוליהם – כך שיש כאן הזמנות אמיתית שאימפקט חיובי בצידה. 

    צפו: לעשות כסף ולהציל את האנושות – השקעה בפודטק ואגרוטק

    מתודולוגיות חדשות 

    משהו שפיתחנו בבית. היסטורית, בהשקעות ארוכות טווח, המדד כמעט תמיד מנצח ניהול אקטיבי, ובפחות עלויות. אבל במקום 500 החברות ועיוותי המשקל, את המתודולוגיה הפסיבית ניתן ליישם על מדד חכם. שלמה מרציאנו ועמי ארביב, מנהלי ההשקעות שלנו באינווסטור, מציגים את המודל שממפה את החברות ובוחר את ה-50-40 שיבטיחו צמיחה מרבית וכניסה במחיר אטרקטיבי. 

    צפו: ניהול פסיבי חכם – המדד שיכה עבורכם את המדד

    להשקיע כמו המוסדיים: אסטרטגיית השקעות טובה משלבת נכסים סחירים ואלטרנטיביים. באחרונים נרצה להיות, בין היתר, בקרנות פתוחות – Semi liquid – אלו שלא קוראות לכסף ומאפשרות נזילות. זה חשוב לצורך פתאומי בכסף נזיל בשנה כמו 2022, כשהשווקים הסחירים בירידות משמעותיות. הבעיה בקרן פתוחה, כפי שכבר ראינו, היא עניין ה-Gate – תקופת נעילה עקב ריבוי משיכות בבת אחת, אבל גם לכך יש פתרונות. ככלל, נכון לנו להימצא באפיק המקביל לדנ"א הטבעי שלנו בהשקעות – עולם החוב, אם אנחנו שוחים באג"ח; Private Equity, למי שצבר ידע, ניסיון והבנה במסחר במניות. תיק ההשקעות המנוהל שלנו באינווסטור 360 מציע לכם דרך טובה ויעילה להיחשף לכל תחום

    צפו: להשקיע כמו המוסדיים – תיק השקעות אלטרנטיבי

     

    כדי להצטרף לערוץ הכשירים יש ללחוץ כאן עכשיו ולעבור למילוי טופס הצהרת כשיר
    לאחר מילוי ההצהרה ישלחו פרטי הגישה לצפייה בתכני הערוץ וכמובן תקבלו זימונים לשידורים החיים ולראיונות עם מנהלי הקרנות שמתארחים בערוץ.