איתור קרנות פנסיה: כיצד תמצאו את הכספים האבודים?

מפתיע ככל שזה יישמע, נכון להיום, מעל 15 מיליארד שקלים השייכים לציבור החוסכים הישראלי, שוכבים כמעין תיבת אוצר נשכחת במעמקי חשבונות חיסכון לא פעילים, מחכים להתגלות על ידי בעליהם. המסלקה הפנסיונית היא הדרך לברר אם גם אתם זכאים לחלק מאוצר ההון האבוד הזה

בבסיסה, המסלקה הפנסיונית הינה מערכת איתור מתקדמת המאפשרת לחוסכים לקבל תמונת מדויקת של מצב הביטוח והפנסיה שלכם. מאחורי היוזמה לפיתוח והשקת המערכת עומדות רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בשיתוף עם Swiftness – חברת בת ישראלית של – Ness, קבוצת טכנולוגיה המפתחת מערכות מידע ותוכנה מתקדמות.

טרם הקמתה של המסלקה, ציבור החוסכים נאלץ להתמודד עם תהליך בירוקרטי מסורבל ומתסכל לפעמים, אשר 'שכנע' אותם לוותר על הניסיון להבין היכן החסכונות שלהם והאם הם יכולים לשפר את תנאיהם. כעת ניתן לקבל תמונה ברורה ומפורטת על כל החסכונות והתנאים הנלווים להם ובצעד פשוט להחליט לבצע שינוי שעשוי לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ולעיתים אף מאות אלפי שקלים לאורך השנים.

תהליך החיפוש עצמו הוא פשוט וידידותי. ראשית, נכנסים למסלקה הפנסיונית הנמצאת באתר האינטרנט של החברה בה קרן הפנסיה שלכם מנוהלת. לאחר מכן, היכנסו למערכת באמצעות קוד אימות אותו קיבלתם. חפשו באתר את אופציה של איסוף מידע, הגישו את הבקשה ולאחר מכן המסלקה תעביר את הבקשה שלכם תעבור ישירות אל מעל 100 חברות הביטוח בישראל המנהלות קרנות פנסיה.

תוך מספר ימים (בדרך כלל 3 ימי עסקים) כלל החברות יעבירו את המידע – אם יש לכם חסכונות אצלן או לא. כל המידע יעבור אליכם לאחר מכן. הדו”ח שיתקבל מהמסלקה מכסה את החסכונות הפנסיונים שלכם בהווה ובעבר, פעילים, ואלו שאינם פעילים.

המידע בדו"ח יהיה מקיף ויכלול את את כל החסכונות הפנסיונים – קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וביטוח מנהלים. בנוסף, המידע יפרט את סכום החיסכון שנצבר, דמי ניהול אותם אתם משלמים, תשואות שנצברו בחיסכון במהלך הזמן, כיסויים ביטוחיים שונים ועוד.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    כך המערכת מאפשרת לכם להכיר את כל הנתונים, במיוחד אם החלפתם במהלך הקריירה מספר מקומות עבודה וחסכתם לפנסיה. אלו בדיוק החסכונות שייתכן שנשכחו. במידה וישנם כאלו, המסלקה תעלה את זה בפניכם בדו”ח. במידה ואתם מעוניינים להישאר מעודכנים באופן שוטף בנתוני החסכונות הפנסיוניים שלכם, אתר המסלקה מציע מספר אפשרויות לקבלת דו”ח חיסכון פנסיוני מעודכן: אחת לחודש, אחת לרבעון או אחת לחצי שנה.

    עדכון פרטים מהיר ונוח

    בלא מעט חסכונות ופוליסות קיימים כיום טעויות שונות בפרטים האישיים או סטטוס משפחתי שאינו מעודכן, מצב שעלול גם להשפיע על החיסכון עצמו וליצור עלויות מיותרות. כדי למנוע שעות של המתנה לשירות לקוחות בחברות הביטוח בניסיון לתקן את המידע – המסלקה מאפשרת לכם לעדכן את כל פרטיכם האישיים, בכל אחד מהמוצרים הפנסיוניים שיש לו, באופן פשוט וקל, באמצעות המסלקה, כולל – ת"ז, שם, כתובת, מצב משפחתי וכו'.

    תכונות נוספות של המערכת שכדאי להכיר

    זה המקום להבהיר טעות נפוצה לגבי 'המסלקה הפנסיונית' ו- 'הר הכסף' – מערכת איתור חשבונות נוספת המנגישה לציבור מידע לגבי חשבונות. שתי המערכות אמנם דומות, אך הן אינן זהות. כך למשל, המסלקה הפנסיונית מספקת אינפורמציה לגבי כלל החשבונות – פעילים ובלתי פעילים כאחד, לרבות מידע מלא ועדכני על צבירת החסכונות מכל הסוגים. מערכת 'הר הכסף' לעומת זאת, יודעת לאתר אך ורק חשבונות פעילים. מצד שני, המסלקה הפנסיונית אינה יכולה לסייע לכם באיתור מידע על חשבונות נפטרים. לשם כך, צריך להפעיל את מערכת 'הר הביטוח'.

    עוד הבדל ראוי לציון הוא שהמידע הביטוחי מופיע בזמן אמת באתר 'הר הכסף', ואילו דו”ח של המסלקה הפנסיונית דורש המתנה של 3 ימי עסקים. כאמור, זהו פרק הזמן במהלכו המסלקה יוצרת קשר עם כלל הגורמים הפיננסים בישראל, אוספת ומארגנת עבורכם את המידע בצורה נוחה ויעילה.

    ולבסוף – 'הר הביטוח' הינו אתר של רשות שוק ההון המונגש חינם – ללא עלות עבור ציבור המבוטחים הישראלי, ואילו השימוש בשרותי המסלקה הפנסיונית, כרוך בתשלום. אבל – מסמך המונפק על ידי המסלקה מחזיק ביתרון משמעותי – הוא מוכר על ידי החוק כמסמך משפטי מחייב וניתן להציג אותו בבית משפט.

    אפשר לבד, אבל כדאי לבקש עזרה

    המסלקה הפנסיונית מנגישה את המידע לציבור, באמצעות ממשק פשוט וידידותי, כך שכל אחד יכול לבצע את החיפוש בכוחות עצמו, ללא מאמץ מיוחד. עם זאת, המידע המופק מן המערכת הינו גולמי וכדי להפיק מתוכו המלצות מקצועיות לביצוע דרושות זוג עיניים מקצועיות ומנוסות, ומאוד מומלץ להעביר את הדו"ח לעיונו של המתכנן הפנסיוני שלכם.

    אפשרות נוספת היא להעניק למתכנן הפיננסי או הסוכן הפנסיוני שלכם ייפוי כוח לבצע את החיפוש בשמכם. לאחר שהמתכנן הפנסיוני יקבל מיפוי מלא של התוכניות, הוא יבצע ניתוח מקצועי לזיהוי של עודפי ביטוח, כפל ביטוחי וחוסרי ביטוח, ולאחר מכן יוכל להמליץ לכם כיצד אפשר לחסוך ולארגן את מסלולי הביטוח והפנסיה שלכם באופן אופטימלי.

    אנחנו מזמינים אותך ליהנות משירות חינמי וחד פעמי של הפקת דוח מסלקה פנסיונית והר הביטוח כולל ניתוח ומתן המלצות ראשוניות לשיפורי ביצועי התיק הפנסיוני ובדיקת כשלים בתיק הביטוחי.

    למילוי הבקשה יש ללחוץ כאן >>