איך בוחרים מתכנן פיננסי

כל מה שחשוב לברר כאשר בוחרים מתכנן פיננסי

החשיבות של תכנון פיננסי והערך המוסף אשר מתכננים פיננסיים יוצרים עבור לקוחותיהם, זכו לחיזוק והכרה בשנים האחרונות, במיוחד על רקע משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שנוצר בעקבותיו – כאשר חוסכים רבים הבינו שהעתיד והרווחה הכלכלית שלהם, תלויים יותר מכל, בלקיחת החלטות פיננסיות מושכלות ונכונות. החלטות שבאופן טבעי, הם עצמם לא תמיד יודעים לקבל, אבל ישנם אנשים שזה המקצוע שלהם ויכולים לסייע להם בכך. במידה וגם אתם כבר החלטתם שאתם רוצים למצוא מתכנן פיננסי, אתם מוזמנים להיעזר צ'ק ליסט מפורט, שיהפוך את התהליך לקל ומדויק יותר עבורכם.

 

פילוסופיית השקעות ברורה

אל תהססו לשאול את המתכנן הפיננסי מהי פילוסופיית ההשקעות שלו, לגבי הכסף שלכם, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. זה גם בהחלט לגיטימי ומקובל לשאול את המתכנן הפיננסי איך הוא משקיע את הכסף שלו עצמו.

 

תמונה מלאה 24/7

אחד היתרונות הגדולים בתהליך התכנון פיננסי ובעבודה עם מתכנן פיננסי מקצועי, הוא שקיפות המידע.
המתכנן הפיננסי מייצר עבורכם תמונת מצב רחבה ומלאה לגבי כל מגוון ההשקעות שלכם, ומאפשר לכם גישה רציפה, מסביב לשעון, באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וידידותיים למשתמש.

 

גישה להצעות השקעה מעניינות

עולם ההשקעות מכיל מסלולי השקעה מוכרים, כגון: קרנות השתלמות, פנסיה, פוליסות חיסכון, קופות גמל להשקעה ועוד. המסלולים הללו אמנם מתוחכמים, אבל גם טריוויאלים. מעבר להם, ישנם גם עולמות מרתקים של השקעות בנדל"ן מניב, עסקאות אקזיט, קרנות גידור, הלוואות חברתיות ועוד מגוון עסקאות מעניינות שלא תמיד נגישות לציבור הרחב. לכן חשוב לוודא כי למתכנן הפיננסי שלכם יש גישה להצעות השקעה מעניינות בתחומים לא שגרתיים.

 

הבנה עמוקה בנושאי מס

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    זה נכון שחשוב מאוד להשיג תשואה גבוהה, אבל חשוב עוד יותר להשאיר רווח נטו גבוה ככל האפשר.
    ישנם היום מספר פתרונות המאפשרים להקטין את חבות המס בדרך חוקית לחלוטין. לכן, מומלץ לוודא שהמתכנן הפיננסי שלכם, הוא בעל הבנה עמוקה בתחום המיסוי. זה כולל שליטה בכל רזי המס באפיקים הפנסיונים, בתחום ההשקעות, בכסף נזיל, כמו גם בכל המכשירים המאפשרים דחיית מס.

     

    פתרונות מותאמים אישית

    כולנו בני אדם והחיבור האישי חשוב. לכן, אל תתפשרו. אתם צריכים לצאת מפגישה עם מתכנן פיננסי עם תחושה נוחה, שהוא האדם הנכון לעשות איתו את הצעד הנכון, כדי להתקדם בחיים. נסו גם למצוא מתכנן פיננסי שיאתגר אתכם מבחינה אינטלקטואלית ילמד אתכם דברים חדשים ויעניק לכם ביטחון ושקט נפשי. בעולם לא חסרות סיבות ללכת לישון מודאגים – המתכנן הפיננסי שלכם לא אמור להיות אחת מהסיבות האלה.

     

    One stop shop

    רובנו מחזיקים את הכסף שלנו בשני מצבי צבירה בסיסיים. מצב הצבירה הראשון והקשיח יותר, הוא כסף שאנחנו חייבים להפנות לחסכונות פנסיוניים, קרנות השתלמות וכו'. מצב הצבירה השני, הוא כסף נזיל, וכפי שכבר הזכרנו, ניתן להפנות לאפיקי השקעה מתוחכמים יותר, כגון השקעה בקרנות גידור, הלוואות חברתיות, שוק מטבעות הקריפטו, השקעות בנדל"ן מניב, עסקאות אקזיט, עסקאות השבחה למיניהן ועוד. כאשר אתם נפגשים עם מתכנן פיננסי, וודאו שהוא יודע להציע לכם מגוון רחב מספיק של אפיקי השקעה אלטרנטיביים כאלה, שהוא בקיא בהם ומכיר אותם לפרטי פרטים, ושהוא מוכן לקחת עליהם אחריות.

     

    שותפות בנטל ההחלטה

    גם אם המתכנן הפיננסי שלכם הוא מקצוען, מנוסה ומיומן, שיודע להעביר לכם את כל המידע בצורה ברורה ולהסביר לכם לעומק את הלוגיקה והרציונל מאחורי כל צעד, הרי שבסופו של דבר – אתם אלו שמשקיעים ואתם הבוס. המשמעות של זה היא שהמתכנן הפיננסי לא מבצע אף פעולה ללא הסכמה או החלטה שלכם, וכשמדובר בכסף המהווה מרכיב קריטי לביטחון ולרווחה שלכם, עכשיו ובעתיד, זה רק טבעי שתמצאו את עצמכם מתלבטים ומתקשים לפעמים לקבל החלטות כבדות משקל.

    לכן חשוב לוודא שהמתכנן הפיננסי שלכם הוא בעל יכולת להכיל אתכם ולעזור לכם, על ידי לקיחת חלק בנטל ההחלטה. כך תוכלו להרגיש מספיק בטוחים לקפוץ לבריכת ההשקעות (או לפחות לשכשך בה את הרגליים), ללמוד לשחות ולהתחיל להרוויח.

     

    מערכות יחסים עם כסף

    יש מגוון מערכות יחסים ודינמיקות אנושיות עם כסף. לצד הדרך בה אנחנו מתנהלים ומתייחסים להיבט הפיננסי בחיינו, מתקיימות דינמיקות של ניהול כספי ההורים, ניהול כספי הילדים, ניהול כספים משותף עם בני/בנות זוגנו, ואולי בעתיד, גם עם ועבור הנכדים. למערכות יחסים אלה, אין מדריך כתוב ותשובות מוכנות מראש. מה שכן יכול לעמוד לרשותכם ולסייע לכם, הוא הניסיון והידע המצטבר של המתכנן הפיננסי, בניהול סיטואציות דומות.

    המתכנן יוכל להציג בפניכם דוגמאות ולקחים של לקוחות שהתמודדו עם אתגרים דומים לשלכם, ולתת לכם פרספקטיבה רחבה. כאשר הניסיון של המתכנן מגיע ברגע הנכון ונוגעים בנקודה הנכונה, הוא יכול לתרום לכם לפעמים, הרבה יותר מעוד חצי אחוז תשואה.

    לסיכום, מתכנן פיננסי הוא אחד המקצועות ועולמות התוכן המורכבים והמרתקים ביותר, ואם תפגשו יותר מאשר מתכנן פיננסי אחד, תגלו גם שיש הבדל גדול ביניהם. בידקו מהי ההשכלה הפורמלית שלהם, היכן הם רכשו אותה וגם איזו השכלה א-פורמלית, כגון קורסים, השתלמויות והכשרות נוספות הם עברו. בנוסף, בררו האם הם מחזיקים ברישיון CFP, שהוא רישיון בין-לאומי לתכנון פיננסי.

    גם אחרי שעברתם על הצ'ק-ליסט שצוין כאן, אל תשכחו ואל תוותרו על כימיה אישית. חפשו מתכנן מקצועי, נאמן ואמין, שיש לכם חיבור וכימיה טובים איתו. הרי בסופו של דבר, כולנו בני אדם.

    בהצלחה.

    כמובן שאנחנו מזמינים אתכם להצטרף לאלפי לקוחות שכבר בחרו בליווי הפיננסי האישי שאנו מציעים במסגרת אינווסטור 360, לחצו כאן, השאירו פרטים בטופס, ונתאם עבורכם פגישה עם אחד מהמתכננים הפיננסים המוסמכים שלנו