מהו פמילי אופיס ומה הוא יכול לעשות בשבילכם (רמז: לא מעט)

כדי לעזור לכם להכיר ולהבין מהו פמילי אופיס (Family office) ולבחור את המשרד המתאים ביותר, מוגשת כאן עבורכם סקירה מקצועית של הנושא.

באופן אירוני, השילוב בין מגפת הקורונה לגאות בשוקי ההון הוביל לכך שבשנים האחרונות העושר העולמי וגם הישראלי ממשיך לצמוח. ישנם כיום יותר ויותר מיליונרים חדשים, אבל לא רק, המחפשים פתרונות ניהול פיננסי מותאמים אישית – המסוגלים לתמוך בצרכיהם הכספיים ובהשקעות שלהם, מבלי להזניח נושאים חשובים נוספים.

כדי לעזור לכם להכיר ולהבין מהו פמילי אופיס (Family office) ולבחור את המשרד המתאים ביותר, מוגשת כאן עבורכם סקירה מקצועית של הנושא.

פמילי אופיס. אמון מלא ושירות מקצועי אישי.

בדומה למשרות אמון בכירות אחרות, בראש כל פמילי אופיס רציני חייב לפני הכל לעמוד אדם נאמן, שאתם מרגישים כי תוכלו לסמוך עליו בעניינים החשובים לכם ביותר. האמון, היחס האישי והשירות המקצועי, נדרשים גם עבור ניהול ההון והנכסים שלכם, וגם עבור טיפול בנושאים בעלי אופי אישי יותר, כמו ירושה, מעורבותו של הדור הבא במשפחה ופעילויות פילנתרופיות. זהו הערך המוסף אשר יועץ פיננסי אישי נאמן מביא איתו.

מעבר לכך, פמילי אופס הוא מושג המתאר גוף המעניק שירותים פיננסיים בטווח רחב של התמחויות, ומסוגל להתאים את עצמו לסוגים שונים של מבני שליטה בבעלות משפחתית, היקפים משתנים של הון והבדלים גיאוגרפיים. בנוסף, פמילי אופיס מעניק שירותי תכנון ניהול וליווי פיננסי לכלל הנכסים וההון של יחידים ומשפחות בעלות עושר פיננסי.

קיימים שני סוגים מרכזיים של משרדים משפחתיים:

Single Family Office – חברות שהוקמה במטרה לשרת משפחה אחת בלבד ונמצאת בבעלותה של אותה משפחה.

Multi Family Office – חברות המעניקות שירותי Family Office ל- 10 עד 20 משפחות.

גם במשרדי עורכי דין ומשרדי רואה חשבון, ישנן מחלקות לניהול עושר, המעניקות שירותי משרד משפחתי חלקיים, למשפחות בעלות הון קטן יותר. ועדיין, ככל שהיקף העושר המנוהל הוא גדול יותר, כך תחום הפמילי אופיס המציעים יתרונות ייחודיים הופך למבוקש יותר.

אפיקי השקעה מקובלים באמילי אופיס.
בכל מקרה, כל אסטרטגיית השקעה של פמילי אופיס מסוגלת להתאים את עצמה במצבי שוק משתנים, לעמוד במשברים כלכליים תקופתיים, ולאפשר ניהול סיכונים מאוזן. ניהול ההשקעות עצמו נעשה על ידי מנהלי השקעות בארץ ובעולם.

ניהול השקעות אלטרנטיביות:
פמילי אופיס רבים פעילים באופן נרחב בתחום ההשקעות האלטרנטיביות. על קבוצה זו נמנים מכשירי השקעה כגון: קרנות גידור, קרנות להשקעות ריאליות בנדל"ן או בחברות פרטיות וקרנות אשראי שאינם מפוקחים על ידי הרשות לניירות ערך.

השקעה בסטארטאפים:
בעבר, פמילי אופיס השקיעו כשותפים מוגבלים בקרנות הון סיכון, הון פרטי וקרנות גידור. אך כיום, הגדולים מביניהם, בהחלט פונים יותר להשקעות ישירות בחברות סטארט אפ – בעיקר בכאלה הנמצאות בשלב מאוחר יותר, כלומר, שלב ב' ואילך, בסכומים שנעים בין 10 מיליון דולר – 25 מיליון דולר, כאשר מצב הסטארט-אפ עבר את השלב בו הוא מוגדר כ- "מסוכן" ונמצא במצב יציב יותר.

פמילי אופיס גם משתפים פעולה לעתים קרובות עם קרנות הון סיכון או פמילי אופיס אחרים. חיבורים עסקיים למטרות ספציפיות של מספר של פמילי אופיס בהחלט נפוצים בחלק מהעסקאות הללו.

תחומי פעילות נוספים של פמילי אופיס:

ניהול מומחים:
פמילי אופיס פועל מול מגוון אנשי מקצוע מומחים, בהם עורכי דין, רואי חשבון, יועצים פנסיוניים, יועצי מס, בנקאים, ומגוון רשויות.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    מעורבות בין דורית:
    במשפחות בעלות היקף נכסים גדול, יש להניח כי תתבצע העברה בין דורית. משמעות הדבר היא שהדור הצעיר יקבל בעתיד את הטיפול בנכסים ובפעילות המשפחתית. פעמים רבות, הדור הבא חסר את הידע, הכלים, הערכים ולעיתים גם את התשוקה שליוותה את הדור הקודם, זה שיצר וניהל את הנכסים. פמילי אופיס יכול לסייע לתהליכי העברה בין דורית באמצעות העברת ידע, קידום הניסיון והיכולות של הדור הבא, ביצירת השיח המקצועי, האישי והמשפחתי, ועוד.

    פילנתרופיה:
    מאפיין נוסף בפעילותן של משפחות ואנשים בעלי הון, הוא נתינה ותרומה לקהילה. בחירת המטרות לפילנתרופיה המשפחתית והוצאתה אל הפועל הינה משימה הדורשת ידע והתמחות בהכרת המסגרות החוקיות הרלוונטיות לפעילות פילנתרופית, כמו גם הכרת דרכי פעילותם של גופים מקבלי תרומות, מציאת הדרכים הנכונות והיעילות להענקה ועוד.

     

    מדוע אינווסטור עדיפה כפמילי אופיס ומהם היתרונות התחרותיים שלנו:
    אם הגעתם להחלטה שפמילי אופיס הוא הדבר הנכון עבורכם, נשמח להכיר אתכם באופן אישי ולהציג בפניכם את היכולות המגוונות והיתרונות המיוחדים שלנו.

    נאמנות, אמינות, שירות אישי ומסור, מקצוענות, סדר, פתרונות מיסוי ודוחות תקופתיים; כל אלו הן דרישות סף מחייבות עבור כל אדם או פירמה, המספקים שירותים ללקוחות כשירים.

    מעבר לדרישות הבסיסיות הללו, והיכולת לשמר את הונם, לקוחות אינווסטור 360, דורשים גם יכולת צמיחת הון משמעותית, לאורך זמן, בעקביות ובצורה אחראית. וזה מה שאנחנו מספקים להם.

    הערך המקצועי המוביל שלנו הוא: הבנה עמוקה בהשקעות. בכך אנחנו משקיעים משאבים רבים, וזה בא לידי ביטוי בידע העשיר הנרחב שצברנו במהלך שנים של פעילות בתחומי ההשקעות השונים (שוק ההון, נדל״ן, אלטרנטיבי), ביכולות לאתר הזדמנויות יוצאות-דופן, ובאופן מובהק, בתוצאות שאנחנו משיגים יחד עם הלקוחות שלנו, ועבורם.

    אנחנו מספקים זאת בכל אחד מתחומי ההשקעות שציינו:

    שוק ההון – יכולת השקעה פנימית מעניקה ללקוחות שלנו יתרון כפול:

    1. חיסכון משמעותי בעלויות כאשר ניהול שוק ההון העיקרי נעשה בבית.

    2. כשחקן שמבין לעומק את שוק ההון, אנחנו מוכיחים יכולת הבחנה טובה יותר בכישורי הניהול של מנהלי השקעות וקרנות גידור. מה שמאפשר ללקוחות שלנו מודל השקעה היברידי בשוק ההון, הנשען גם על ניהול פנימי וגם על אפשרויות חיצוניות.

    חשיפה לשוק החוב –

    קרנות חוב פרטי הפכו לפתרון המועדף של עולם הפמילי אופיס, כתחליף לחלק האג"ח בתיק.
    רק בישראל לבדה, קיימות עשרות קרנות חוב, והיכולת לברור את הטובות ביותר (ולהימנע ממספר מקרי הונאה שאירעו בתחום), מהווה יתרון תחרותי נוסף שלקוחותינו נהנים ממנו.

    גיבשנו מתודולוגיה ברורה למשפך אשר דרכו אנחנו בוחנים ובוחרים את הקרנות. כולל שיטת דירוג פנימי לחברות חוב, המבוססת על פרמטרים איכותיים וכמותיים, כמו גם ביקורים ומפגשים מקצועיים עם מנהלים וחברות בחו"ל.

    תחום ההשקעות האלטרנטיביות – קרנות הוניות ועסקאות אקוויטי בנדל"ן:

    יכולת אלפא חשובה –

    אם באפיק תחליפי החוב, התשואה האופטימלית נעה סביב ה- 8% לשנה, הרי שבאפיק האקוויטי האלטרנטיבי, פערי הביצועים הם הגבוהים ביותר בין הקרנות והעסקאות (פערים של פלוס 20% בשנה ועד לתשואה שלילית). היכולת של אינווסטור לבחור את הטובות ביותר, היא האחראית למרכיב האלפא בתשואות התיקים.

    היקף ההשקעות מוצלח בסך מאות מיליוני שקלים של לקוחות שלנו שהושקעו באפיק זה, הוביל אותנו לפתח נטוורק עניפה בישראל ובעולם, (במיוחד קשר הדוק עם בכירי המוסדיים בישראל), מה שמרחיב את מעגלי הגישה שלנו להזדמנויות.

    את עולם התוכן של הפעילות שלנו בתחומי ההשקעות בהם הלקוחות שלנו מעורבים, כולל עסקאות וקרנות שאנחנו בודקים, אנו מנגישים בצורה שקופה ב״ערוץ הכשירים״ של אינווסטור, והופכים אתכם הלקוחות, לשותפים בדרך הניתוח והבחינה של ההשקעות.

    לסיכום –

    היכולת המוכחת בשלושת אפיקי ההשקעה המרכזיים במודל אינווסטור, הינה עמוד התווך בביסוס ומידול של אינווסטור 360 כפמילי אופיס מוביל למשקיעים כשירים.

    מעבר לכך, גם ברמה התפעולית קיים יתרון משמעותי לפמילי שהוא גם סוכנות פנסיונית, וזה בא לידי ביטוי גם בעלויות התחרותיות אשר מתקבלות מהגופים המוסדיים.

    נשמח לקשר אתכם ישירות ללקוחות שלנו, אשר את חלקם אנחנו מלווים מעל לעשור. הם יוכלו לספר לכם על היכולות של אינווסטור כפמילי אופיס מוביל עבור משקיעים כשירים.

    רוצים לדבר איתנו על השקעה ואפשרויות נוספות לחיסכון והשקעה משמעותיים – השאירו פרטים בטופס וניצור איתכם קשר בהקדם.