עומר, המלצת לי על מניה ומאז היא התרסקה!

השקעה במניות ובשוק ההון חייבת לבוא על בסיס ידע אישי ולא עפ״י שמועות גם אם מדובר במנית עליבאבא

בימים האחרונים אני מקבל הודעות רבות במייל, בפייסבוק ומכל מקום בעצם: ״עומר, מאז שהמלצת לי על מניית עליבאבא היא ירדה ביותר מעשרה אחוזים״ (הכוונה היא לניתוח שפרסמתי למנית עליבאבא וכתבתי שלדעתי היא נמצאת במחיר הזדמנותי – אז המחיר היה 158 דולר- נכון לכתיבת שורות אלה היא ירדה אל מתחת ל- 140).

אז קודם כל, הנה צפירת הרגעה: גם מי שקנה את המנייה באזור מחיר 160, לטווח הארוך, מדובר בעסקה טובה לדעתי האישית.

נכון, זה לא נעים להשקיע במניה ולראות אותה צונחת יותר מ- 10% בכמה ימים, אבל זה חלק מהמשחק. השוק לא מתחשב בלו״ז שלנו ולא תמיד הוא עושה מה שאנחנו מצפים ממנו.

אבל לא על זה רציתי לדבר.

מה שכן, חשוב לי גם להדגיש שבאותו הניתוח כתבתי במפורש שמי שיהיה סבלני, ייתכן ויוכל לקנות את עליבאבא במחירים אף זולים יותר.

אבל גם זו לא הנקודה אליה אני רוצה להתייחס.

עניין נוסף שחשוב לי להדגיש: אני לא ממליץ על מניות.

לעיתים אני מפרסם מאמרים בהם אני מציע את הניתוח שלי לחברה מסוימת. כמובן שבמסגרת הניתוח אני מתייחס גם לתמחור המניה, האם הוא זול, הוגן או יקר, אך בפירוש לא מדובר על המלצה לנקיטת פעולה כזו או אחרת, ומעבר לכך שציינתי את זה באופן מפורש גם באותו ניתוח מדובר.

אבל גם זה לא מה שרציתי לדבר עליו.

מה שאני רוצה להגיד זה את הדבר הבא: אם קנית את מניית עליבאבא רק בגלל שעומר רבינוביץ' אמר… אז כנראה שלהשקיע במניות זה לא בשבילך.

אם קנית מניה כלשהיא, רק בגלל ששמעת או קראת משהו שמישהו אחר אמר, אפילו אם זה אדם שאתה מחזיק ממנו כאחד שיודע על מה הוא מדבר, עדיין, אין לך מה לחפש בשוק.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    אני מיד אסביר למה הכוונה, אבל לפני זה אני רוצה שתקרא את הציטוט הבא:

     "תמיד חשבתי שמסחר המבוסס על טיפים הוא הטיפשות בהתגלמותה״

    הציטוט הזה לקוח מתוך ספרו של אדוין לפבר ״זיכרונותיו של סוחר מניות מוול-סטריט״ ספר שנחשב על ידי רבים לתנ״ך של המשקיעים והסוחרים. (באופן אישי אני לא בטוח אם זה 'התנ״ך', אבל הוא בהחלט ספר שמספק הרבה מאוד תובנות חשובות לכל מי שנמצא בשוק ואני כן ממליץ לקרוא אותו).

    למה אני מראה לך את הציטוט הזה, ומה הוא בא להגיד בעצם?

    הסיבה שבגללה בחרתי להזכיר את הציטוט העוקצני הזה, היא מכיוון שהוא מתחבר מאוד ל'אני מאמין' שלי ולמה שמנחה אותנו באופן כללי בפירמה שלנו אינווסטור 360:

    כל השקעה שהיא, וזה לא משנה כרגע אם מדובר על מניות, נדל״ן, אג״ח או כל דבר אחר, חייבת להגיע מתוך מקום של ידע.

    גם אם אתה מלווה על ידי איש מקצוע, אם לא יהיה ברשותך את הידע הבסיסי להבין את מהות ההשקעה, למה נכנסת אליה ואיך להתנהל במהלך חיי ההשקעה בכל מיני תרחישים שעשויים להתממש, אז יהיה לך קשה מאוד מבחינה מנטלית לישון בשקט בלילה ולהתמודד גם עם תקופות בהם זה פחות הולך לכיוון שלך. וזה מתכון די וודאי למהלכים נמהרים שבסופו של יום תשלם עליהם ביוקר.

    זהו אחד העקרונות המרכזיים שמנחים אותנו, גם כאשר אנו מקבלים החלטות יחד עם הלקוחות שלנו.

    אם הלקוח לא מבין את המהות העמוקה שעומדת מאחורי כל החלטה וכל פעולה שאנו מבצעים בתיק הנכסים שלו, אם הוא לא מבין את הניתוח של כל השקעה, ברמה כזו שהוא יודע לקבל את ההחלטות שלו בעצמו (אפילו שאנחנו מלווים אותו), אז אנחנו נעדיף שהוא לא ייקח חלק בהשקעה הזו.

    לא לחינם 80% מהלקוחות שלנו בפירמה היו קודם כל תלמידים באחד מן הקורסים שלנו.

    המקום הזה של לפעול מתוך ידע, מול היועץ בבנק, מול מנהל ההשקעות ומול המתכנן הפיננסי שלך, זה המקום הנכון ביותר בו כל אחד מאיתנו צריך להיות.

    אני לא רוצה שתרוץ לקנות מניה כי עומר רבינוביץ׳ חושב שצריך! אני כן רוצה שתקשיב לי, תקרא את מה שיש לי לומר – בשאיפה שתעריך ותפיק מזה ערך – ואז תמשיך ותעשה את הבדיקות האובייקטיביות שלך ותקבל החלטה בהתאם למערך השיקולים העצמאי שלך.

    עכשיו, יכול מאוד להיות שמה שעובר לך כרגע בראש זה: ״אני מבין את הנקודה, אבל אני חייב לקנות לפי המלצה, אני לא מספיק מבין בזה כדי להחליט בעצמי״ ו/או ״אין לי את הביטחון לגבש החלטה לבד״.

    אז תשמע, זה בסדר גמור וזה טבעי. אני לא מאשים אותך. אם אתה חושב ששוק המניות זה מקום בו 'רק המקצוענים יודעים להרוויח וכל השאר מפסידים' כי זה מה שמנסים לצייר לך בתקשורת כל היום, עם כותרות הדרמטיות והגרפים המסובכים וכל הביטויים המקצועיים האלה שברוב המקרים הם בכלל מיותרים – אני יכול להבטיח לך שזה ממש לא כך. זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לך מבחוץ, ואנחנו באינווסטור 360 הוכחנו את זה.

    בחמש השנים האחרונות, הצוות שלי ואני עזרנו לאלפי אנשים להבין כמה הדברים מבפנים הם הרבה יותר פשוטים וכלל לא מפחידים, כמו שגורמים לך לחשוב.

    רבים מהם למדו להשקיע בחוכמה, ואף הגיעו לתשואות שמנהלי השקעות יכולים רק לקנא בהם. ואתה יכול להיות בטוח שחלקם הגדול מעולם לא השקיע לפני.

    תבין, זו העבודה שלנו, וזו המומחיות שלי ושל צוות אינווסטור 360 – להפוך אותך למשקיע שמבין.

    את הצעד הראשון שלך אתה יכול לעשות כבר בכנס הקרוב שלי שיתקיים ביום שישי ה-19/10.שם אני אלמד אותך כמה פרמטרים פשוטים שיעזרו לך לנתח כל מניה שתרצה להשקיע בה, ולא רק מניות, אלא כל השקעה שהיא, כדי שבפעם הבאה שתקרא ניתוח שיעניין אותך, תוכל לגשת לסט הפרמטרים שתלמד בכנס, לבצע את הבדיקות שלך, ולהגיע להחלטה באופן אובייקטיבי ועם תחושת ביטחון שאתה יודע מה אתה עושה.

    כי כשזה יקרה אז גם אחרי שהשקעת במניה והשוק הלך נגדך, יהיו לך את הידע והביטחון לא להישבר, ולא לבצע מהלכים נמהרים שמגיעים ממקום של מצוקה וחוסר שליטה, שבסופו של דבר יגרמו לך לפספס את העליות הגדולות שיגיעו אחרי שהכל יירגע.

    במקום זה, תהייה לך את החסינות המנטלית שהיא מנת חלקם של כל המשקיעים הגדולים באמת, תהייה לך את העוצמה הפנימיתֿ להבין שאלו הם חוקי המשחק, ואת ההבנה שאת הניצחון שלך השגת כבר בקנייה, מכאן זה רק עניין של זמן עד שתגרוף את הרווחים שלך.

    אתה יכול לעשות את זה, נכון? נותרו מס׳ מקומות בודדים בלבד ,אז פשוט תלחץ כאן עכשיו ותשריין לעצמך כסא בכנס