מהו הסוד של ביל גייטס?

(ואיך זה קשור אליך כמשקיע)

סוד ההצלחה של ביל גייטס ומה ניתן ללמוד מהשקעות חכמות

תמונה: World Economic Forum / by Andy Mettler

ביל גייטס הוא אחד מהאנשים המוכרים ביותר בעולם, ולפחות בישראל אני די משוכנע שאין אדם שלא שמע עליו, שלא יודע לזהות אותו בתמונות וכמובן, לשייך אותו לחברת מייקרוסופט, אותה הקים אי שם באמצע בשנות ה- 70 של המאה הקודמת, ואשר פרצה בגדול בשנות ה- 80. רובנו גם יודעים שהוא כבר כמעט שלושה עשורים מדורג גבוה מאוד ברשימת עשירי העולם, כאשר חלק ניכר מהזמן הזה הוא גם מחזיק במקום הראשון. (בשנה האחרונה ג׳ף בזוס מאמזון עקף אותו ודחק אותו למקום השני, כאשר גם וורן באפט אורב מאחור)

עכשיו, רובנו נוטים לחשוב באופן אוטומטי כמעט, שאת ההון שלו הוא עשה ממייקרוסופט. אבל האמת היא שזה ממש לא כך. הנה כותרת שפורסמה לפני כמה שנים:

הסוד של ביל גייטס (מתוך ביזפורטל) – אני לא שם פה לינק, מי שרוצה מוזמן לחפש את הכתבה בגוגל.

אז מה הסוד של ביל גייטס?

כפי שציינתי, למרות שהמחשבה הראשונה שקופצת לראש היא שביל גייטס כל-כך הרבה זמן אחד משלושת העשירים בעולם בזכות ההצלחה של מייקרוסופט, הרי שהמציאות היא קצת אחרת. מסתבר שרק 17% מההון שלו קשור למייקרוסופט!

למעשה, בין השנים 2009-2014 הכפיל גייטס את הונו מ- 40 מליארד ל- 80 מיליארד דולר, כאשר למייקרוסופט אמנם היה חלק בכך, אך חלק ניכר ומאוד מהותי מהשבחת ההון שלו הגיע ממקורות אחרים. יותר מזה, נכון להיום ההשקעה הכי גדולה של ביל גייטס היא כלל לא במייקרוסופט (כמו שציינתי, 17% בלבד), אלא בחברת השקעות פרטית שייסד, אשר משקיעה בחברות שונות. כלומר, את רוב הכסף שלו הוא עשה באמצעות השקעות חכמות, כאשר מרביתן בחברות ציבוריות שגם המשקיע הפשוט יכול להשקיע בהן.

למה אני מספר לכם את זה?

מכיוון שביל גייטס מיישם את העיקרון הבסיסי שאני מאוד מאמין בו ומנסה להנחיל אותו ללקוחות ותלמידים שלי:

הקפיצות הגדולות בחיים מגיעות מהשקעות חכמות ולא מהתוספת הבא של עוד אלף שקלים למשכורת.

אני טוען שלכל אחד מאיתנו יש שני עיסוקים מרכזיים בחיים:האחד, הקריירה או העסק שלנו – שם אנחנו תמיד צריכים לשאוף להתפתח ולגדול, מתוך מטרה להגדיל את ההכנסות שלנו. אבל.. יש לנו עוד עיסוק מרכזי בחיים, וזה הכסף שלנו, וכאן המטרה שלנו היא לחסוך ולהשקיע אותו בצורה נכונה וחכמה, כדי שיעבוד עבורנו, עד שנגיע למצב בו ההשקעות שלנו מייצרות לנו יותר מההכנסה. (וזה לא משנה כרגע אם מדובר על הכנסה ממשכורת, מעסק או מקצבת פנסיה)

תחשבו כמה אנרגיות ומאמץ אנשים משקיעים באפשרות לקבל העלאה במשכורת, זה יושב להם בראש כל הזמן, הם עושים חזרות מול המראה מה הם הולכים להגיד לבוס, רבים עם בן/בת הזוג (״מתי כבר תקבל העלאה במשכורת?!״) ובאופן כללי זה יושב להם על הלב ומעסיק את המחשבות שלהם במשך תקופות ארוכות.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    אבל רגע….לפני שממשיכים, אני יודע מה עובר עכשיו בראש למי שקורא את זה, וזה נכון, רובנו ככל הנראה לא נגיע לכמויות העושר של ביל גייטס, וזה נכון שהצלחת מייקרוסופט בפני עצמה כבר הפכה אותו לאחד מעשירי העולם עוד הרבה לפני שהתחיל להשקיע, מה שללא ספק הכשיר עבורו את הקרקע להפוך לאחד המשקיעים הגדולים בעולם.

    ואני גם חלילה לא מזלזל בתוספת הכנסה מעבודה. נהפוך הוא!

    אבל המציאות היא, שמה שיגרום להון שלכם להכפיל את עצמו כל כמה שנים, תלוי הרבה יותר בהשקעות שתעשו מאשר בהכנסה שלכם מעבודה. ואת העקרון הזה ביל גייטס מיישם הלכה למעשה. אמנם בקנה מידה מאוד גדול, אבל שכל אחד מכם יחשוב על הקנה מידה שלו, העקרון, במקרה הזה, לא משתנה.

     

    אז איך מיישמים את זה בפועל?

    הפתרון הזמין והמיידי שאני יכול להציע, זה להצטרף למעגל של עשרות אלפי המנויים ברשימת התפוצה שלנו שגם קיבלו לצפייה בחינם את המדריך לאיתור מניות מתחת לראדר. במהלכה גם נחשפו לידע הפרקטי המתקדם ביותר בתחום ההשקעות ושוק ההון, וגם עברו חוויה אינטלקטואלית מעשירה שהזניקה את רמת הידע וההבנה שלהם בכלל לגבי איך הופכים את תחום ההשקעות לתכנית פעולה פרקטית ברורה ופשוטה.

    ובשורה התחתונה, להוציא אותה את הפועל, כדי שהכסף שלהם יעבוד עבורם וייצר להם יותר.

    אני שאופן אישי מאוד מאמין בערך ובתועלת שהסדרה הזו יכולה להעניק לכל אחד, ולאחר שצפו בה מעל ל- 50 אלף איש, יש בידינו את הסטטיסטיקות והפידבקים כדי להיות עוד יותר משוכנעים שהסדרה הזו עושה הבדל משמעותי בהבנה של משקיעים. כך שמדובר הזדמנות מצויינת לכל מי שמעוניין להתחיל ולנהל בצורה נכונה וחכמה את העיסוק השני שלו בחיים – את הכסף שלו… לבוא ולהצטרף למשפחה שלנו באינווסטור.

     

    תראו, אני לא מנסה לייפות את המציאות ולמכור לכם איזה חלום של: ״צפו בסדרה ותהפכו לביל גייטס״ או וורן באפט לצורך העניין, כי זה לא יקרה. אבל אני בהחלט מאמין שכל אחד בהתאם למקורות הזמינים שלו יכול בכמה פעולות שילמד… להניב הרבה יותר.

    להרשמה למדריך לאיתור מניות (זה בחינם) לחצו כאן