תכנון פיננסי – אמנות הגשמת החלומות

לכולנו יש חלומות ושאיפות שאנחנו רוצים להשיג באמצעות הכסף שלנו. תכנון פיננסי הוא הדרך הטובה ביותר להגיע אליהן

חופשה בחו"ל, שיפוץ של בית או נכס להשקעה, חגיגות מצווה, חתונות, עזרה לילדים עם לימודים אקדמיים, איכות חיים וביטחון כלכלי – גם (הרבה) שנים אחרי שתפרשו מעבודה. כל אלו הן שאיפות חיים טובות וחשובות, אשר באופן מפתיע, מעט אנשים יודעים לומר לעצמם מהיכן יגיע הכסף לממן אותן. וכאשר אין תוכניות, בדרך כלל העניינים מתחילים להסתבך.

כאן נכנס לתמונה תהליך התכנון הפיננסי

התכנון הפיננסי מייצר עבורכם הזדמנות לחדד לעצמכם את המחשבה ולהתקדם לעבר כל חלומות ומטרות החיים שאתם שהצבתם, על-פי מפת דרכים פיננסית מדויקת וברורה.

למרות שהוא עשוי להישמע מסובך, מדובר בתהליך פשוט, המתבצע ע"י יועץ תכנון פיננסי מוסמך, תוך כדי מעורבות מלאה שלכם. המתכנן הפיננסי יסייע לכם להתקדם לבצע מספר צעדים קלים לביצוע שיעזרו לכם לתפוס שליטה מלאה על ההון שלכם, ולנווט בעולם הכלכלי בצורה טובה ויעילה יותר.

מהם השלבים בתהליך תכנון פיננסי

איסוף מידע – כדי להגיע ליעד מסוים, אנחנו חייבים קודם כל להבין מהי נקודת המוצא שלנו. לכן, בשלב הראשון של התהליך, המתכנן הפיננסי יברר יחד איתכם את הצרכים ואת היעדים שלכם, ויאסוף את הנתונים לצורך בניית המפה הפיננסית.

איסוף המידע כולל בחינה של כל הנכסים הנמצאים בבעלותכם, לרבות נכסי נדל"ן, תיק השקעות, פיקדונות וחסכונות, יתרות בבנק, וכלל אפיקי החיסכון הפנסיוניים וערכם המוערך: קרנות השתלמות, קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים. לצד אלו, גם נבחנות כלל ההתחייבויות הפיננסיות שלכם.

כבר במהלך איסוף וניתוח הנתונים תוכלו לגלות מספר דברים חשובים, כמו למשל – האם אתם מנצלים את הטבות המס שאתם זכאים להן, האם אתם בבקרה על תמהיל ההשקעות שלכם ורמות חשיפה לאפיקים שונים, האם הביטוחים שרכשתם מתאימים לכם מבחינת גיל, תעסוקה ומצב משפחתי, האם קרן הפנסיה בה אתם עמיתים מציעה לכם את דמי הניהול הנמוכים והמשתלמים ביותר וכו׳

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    הגדרת תקציב חודשי – בהמשך לשיקוף תמונת המצב הפיננסית, המתכנן יבחן יחד איתכם מהו התקציב החודשי הנדרש על מנת לשמור על רמת החיים שאתם רגילים אליה – והאם יש לכם תוכניות משמעותיות לעתיד הקרוב, המצריכות הון נזיל. תוכנית כזאת יכולה להיות כגון רכישת דירה, לימודים אקדמאים, מעבר למגורים בחו"ל לתקופה מסויימת ועוד.

    קביעת יעדים – לאחר שהמתכנן הפיננסי ואתם מבינים באופן מלא מהי נקודת המוצא הפיננסית העכשווית, אפשר להתחיל להציב יעדים ריאליים לעתיד. בשלב הזה, אתם תגדירו יחד את המטרות שאתם רוצים להשיג, באמצעות ההון שיעמוד לרשותכם. בסופו של דבר, כסף הוא לא מטרה בפני עצמה, אלא כלי הרכב הפיננסי שמקדם אתכם אל סגנון, איכות ורמת החיים שאתם רוצים, עכשיו ובעתיד.

    באופן מובן, היעדים צריכים להיות ברורים ומוגדרים כך שניתן יהיה ליישם אותם בהמשך, מבלי שתידרשו לערוך שינויים חריפים מרחיקי לכת בהתנהלות הכלכלית שלכם.

    יצירת מפת דרכים פיננסית – אחרי שניסחתם יעדים ברורים לשנים הבאות, המתכנן הפיננסי יבנה עבורכם תוכנית שתביא אתכם אליהם. מפת דרכים פיננסית רצינית תכלול את הפתרונות הפיננסים האופטימליים מבחינתכם. כך למשל, המתכנן יסייע לכם לבחור הוא את קרנות ההשתלמות ופוליסות הביטוח המשתלמות ביותר, וכמובן יבדוק לעומק את אפיקי ההשקעה והחיסכון הקיימים האפשריים – גם באפיקים הנזילים החייבים במס וגם באפיקים הפנסיוניים.

    מאחר והפנסיה תופסת חלק משמעותי בעניין, מומלץ וחשוב להעדיף מתכנן פיננסי אשר מתמצא היטב גם בתחום הפנסיוני. מתוקף תפקידם, למתכננים פיננסיים יש ערוצי גישה לחברות הביטוח והפנסיה, וביכולתם להשיג עבורכם תנאים טובים יותר, שבעתיד יכולים להתבטא בעוד עשרות אלפי שקלים בחשבון שלכם.

    ביצוע ובקרה – זו הנקודה בה המתכנן הפיננסי תופס את ההגה ומבצע את השינויים שהחלטתם לערוך. החל מפגישות עם נציגי חברות הביטוח ומנהלי השקעות, ועד למילוי כל הטפסים הנדרשים להעברת סכומים כאלה או אחרים לאפיקי השקעה רלוונטים. מכאן והלאה, מסלול הניווט על היעד מוכן ואתם כבר מתקדמים לקראתו, אבל אתם לא לבד.

    הוצאה לפועל של תוכנית פיננסית מתבצעת לאורך זמן ובתנאי סביבה משתנים, ולכן קיימת חשיבות גדולה לכך שהמתכנן הפיננסי ינהל מעקב ובקרה אחר אופן מימוש התכנית, יבצע התאמות לתכנית כאשר הן נדרשות ויעדכן אתכם באופן שקוף וקבוע במצב התכנית. בכל מקרה, בכל צומת דרכים פיננסית שבה תמצאו את עצמכם מהססים, תוכלו להתייעץ עם מתכנן פיננסי והוא יסייע לכם לקבל את ההחלטות הנכונות.

     

    מתכנן פיננסי – מורה דרך

    בעבר, תפקידם של מתכננים פיננסיים היה קל יותר, פשוט מפני שהיו פחות נתיבים פיננסיים שצריך להכיר ולדעת לנווט בהם. כיום, עולם הכלכלה הרבה יותר תובעני ודורש מכל מתכנן פיננסי מקצועי להפגין מומחיות מקיפה בעולם הפנסיוני, הפיננסי, והביטוחי, שליטה מלאה בכל האפשרויות הקיימות בשוק ההון, ועדכון שוטף בכל החקיקות הרלוונטיות לניהול ההון שלכם.

    בשל אופי והאחריות המוטלת עליהם, מתכננים פיננסיים פועלים תחת כללי אתיקה ופרקטיקה מחייבים, ותפקידם הוא לזהות במדויק את הצרכים והשאיפות שלכם, ולאחר מיפוי וניתוח מעמיק של מצב הנכסים שלכם, לייצר תכנית השקעות שמטרתה לייצר עבורכם תמהיל השקעות נכון להטמיע ונהל את אותם נכסים, באופן דינאמי, תוך שליטה ובקרה רציפות.

     

    לסיכום

    הנוסחה פשוטה – ככל והשאיפות ומטרות החיים שלכם חשובות יותר, כך גם תהליך התכנון הפיננסי הופך לחשוב יותר עבורכם. התכנון הפיננסי עוזר לכם להיות רגועים ובטוחים יותר בנוגע לעתיד, להיערך מראש לתקופת הפרישה לפנסיה, ומתוכנן להגדיל ככל הניתן את היקף ההכנסה שלכם גם בשנים לאחר העבודה. תכנון פיננסי חכם גם מקפיד על ניהול סיכונים חכם המבטיח שגם במקרה של 'ברבור שחור' כלכלי, יעמדו לרשותכם כלים פיננסיים מתאימים להתמודד איתו.

    ולבסוף, תכנון פיננסי הוא צעד חיוני, במיוחד כאשר מדובר בהעברה בין דורית של העושר המשפחתי. במסגרת התהליך כל צרכי המשפחה מובאים בחשבון, תוך התאמה לשינויים עתידיים ותכנון חכם של ירושה, חלוקת נכסים ועוד. כך, ההון המשפחתי נשמר ואפילו צומח כל העת בעזרת ניהול מושכל ופיזור חכם של הנכסים.

    מעוניינים לבצע תהליך תכנון פיננסי? צרו איתנו קשר בטופס כאן למטה ונדבר אתכם בהקדם