איזו החלטה הכי חשובה בהשקעות?

מהו המצפן הפיננסי ואיך הוא עוזר בקבלת החלטות חשובות בעולם ההשקעות

אני רוצה לדבר אתכם על אחד הנושאים המורכבים בשוק ההון:
איך עושים סדר בכל נושא ההשקעות כאשר יש כל כך הרבה החלטות לקבל? ומהי ההחלטה החשובה ביותר שעל כל אחד מאיתנו לקבל ממש בתחילת הדרך?

בהרבה תחומים בחיים יש לנו כללים ברורים, לדוגמא:
* אנו נוסעים לחו"ל בד"כ בחגים ובקיץ
* הארוחה המשפחתית ביום שישי תמיד באותה שעה
*שישי בבוקר זהו יום לסידורים
* לעבודה הולכים כל יום בין השעות 9-18

ועוד כל מיני דוגמאות כאלו שאתם לבטח מכירים ועולים לכם לראש כעת.

לעומת זאת, בשוק הפיננסים אין באמת חוקים, ויש הרבה החלטות שצריך לקבל בהרבה תחומים.

אבל…יש החלטה אחת שהיא הבסיס לכל!  בלי שמקבלים את ההחלטה הזאת יש סיכוי שכל ימי חייכם תישארו מבולבלים. לכן, החלטתי להקדיש את הפוסט הזה לנושא:
קביעת רמת הבסיס או כמו שאני מכנה זאת, המצפן הפיננסי.

אז מהו אותו מצפן פיננסי ומה היא רמת הבסיס?

רמת הבסיס אמורה לבטא את החשיפה שלכם למניות כאשר אין לכם דעה מאוד מבוססת על מצב השוק.בגדול יש חמישה סוגים של משקיעים ולכל אחד מצפן אישי שונה:

החרדתי – עם רמת חשיפה של 10% למניות
השמרן – 20,
הממוצע – 30,
ארוך הטווח – 50%
והמנייתי – 100%

אז לאיזה סוג אתם משתייכים?
זוהי ההחלטה היחידה בתחום הפיננסים שאף אחד אחר לא יכול לקחת בשבילכם הסיבה היא, שאף אחד לא מכיר אתכם כמו שאתם מכירים את עצמכם בואו נניח שאתם בחרתם להיות ברמת הממוצע, כלומר 30% מניות.

במידה ואתם מאוד שמרנים באופי אתם תשברו מנטלית כאשר יגיעו ירידות חזקות.

מצד שני, במידה ואתם מכירים את עצמכם כהרפתקניים יותר, אתם לא תסתפקו באחוזים בודדים של תשואה בשנה כמו השמרנים, ומה שיקרה בסוף זה שאתם תישברו ותיקחו רמות סיכון גבוהות דווקא בשיא העליות.
(אני מאוד מקווה שברור לכולנו שבשיא לא קונים)

לכן, בחירה מראש של מצפן פיננסי שמתאים לאופי שלכם היא ההחלטה הכי חשובה והכי קריטית שאתם חייבים לקבל. חשוב לי להדגיש, ההחלטה הזאת כמעט ולא אמורה להשתנות. זאת החלטה עמה אתם הולכים לחיות לפחות במשך עשור אם לא כל החיים. ולכן חשוב מאוד להקדיש מחשבה לפני שמחליטים.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    לאחר שקבעתם את רמת המצפן שלכם, יש עוד החלטה אחת שנגזרת מההחלטה הקודמת על רמת הבסיס והיא: גבולות הגזרה של המצפן הפיננסי שלכם.

    המטרה של גבולות הגזרה היא מצד אחד לאפשר דינמיות. אבל מצד שני , לתת וודאות ולשמור על עצמינו מפני עצמינו.

     למה הכוונה? לדוגמא, משקיע שהחליט שהמצפן הפיננסי שלו הוא רמה ממוצעת של 30% מניות. גבולות הגזרה שלו יכולים להיות פלוס/מינוס עשראחוז. (כלומר, מינימום 20% מניות מקסימום 40%)

    מה זה נותן לנו?
    ככל שמעריכים שהשוק אטרקטיבי יותר ויש יותר מציאות (רמז: בדרך כלל זה קורה במהלך ירידות) אפשר להיות יותר קרובים לגבול העליון של גבולות הגזרה. בדוגמא שלנו- 40% וככל שהעליות נמשכות והשוק מתחיל
    להיות יותר ויותר יקר נתחיל להפחית סיכון לכיוון גבול הגזרה התחתון שזה 20% מניות.

    זה ההיגיון הפשוט שעומד מאחורי הרעיון הזה ואני מקווה שאתם שמים לב שברגע שיש לנו החלטה על מצפן פיננסי וגבולות גזרה  אנו למעשה חסינים מהחשש של מה יקרה לשוק כי בכל רגע נתון רמת החשיפה שלנו למניות תואמת את מצב השוק כשהוא בשיא אנו בקצה התחתון כשהוא בשפל אנו בקצה העליון וכשאין לנו דעה מבוססת אנו באמצע בדיוק מסיבה זו אני מתייחס להחלטה הזו כהחלטה הראשונה והחשובה יותר שכל אחד מאיתנו חייב לקבל בנוגע לתיק ההשקעות שלו אני מקווה שגם אתם קיבלתם החלטה בנוגע לרמת הבסיס שלכם ולגבולות הגזרה ד"א…אתם אלו שקובעים את גבולות הגזרה

    זה יכול להיות פלוס מינוס 5, או 10, או 15, או 20 או כמה שתחליטו…

    כעת, משיש בידנו את ההבנה מהו המצפן הפיננסי שלנו ומהם גבולות הגזרה ישנו סט נוסף של חוקים פשוטים שקריטי ליישם בשביל למקסם את הרווחים ולהפחית את המסים והעמלות. אבל על כך ארחיב בפוסט אחר

    מי שעדיין לא קבע לעצמו את רמת הבסיס של המצפן הפיננסי שלו ואת גבולות הגזרה אני ממליץ בחום שיעשה זאת.

     

    אם אתם רוצים את עזרתנו בקביעת רמת הבסיס שלכם, ועזרה בקבלת החלטות נוספות שטומנות בחובן השפעות מרחיקות לכת על התשואות שלכם לאורך זמן, על המהירות בה תשביחו את ההון שלך והאם תעשו זאת בצורה אחראית, אתם מוזמנים להגיע לפגישת צ׳ק פיננסי עם אחד מהמתכננים הפיננסים המוסכמים שלנו באינווטור 360.

     

    מה זה בדיוק צ׳ק אפ פיננסי?

     

    כל הפרטים כאן>>

     

    אפשר גם להשאיר הודעה בטופס כאן באתר וניצור איתך קשר

     

    לחץ על הקישור: קבל מתנה ממני