הטעות שיעשו 95% מהמשקיעים

מהי הטעות ש-95% מהמשקיעים עושים - רשמים מתוך כנס משקיעים בלונדון

הטעויות שרוב המשקיעים עושים ואיך נכון לחסוך כסף עד גיל זקנה

לאחרונה חזרתי מלונדון שם נכחתי בהשתלמות מקצועית עם בכירים מהארץ ומהעולם . מה שתקראו בפוסט הזה אלו התובנות הכי חשובות ומתקדמות בעולם כיום וישפיעו ישירות על רמת החיים הנוכחית והעתידית שלכם. לכן, אני ממליץ בחום לקרוא בעיון עד הסוף וגם לעקוב אחר העדכונים הבאים שאפרסם.

לאחרונה חזרתי מלונדון שם נכחתי בהשתלמות מקצועית עם בכירים מהארץ ומהעולם . מה שתקראו בפוסט הזה אלו התובנות הכי חשובות ומתקדמות בעולם כיום וישפיעו ישירות על רמת החיים הנוכחית והעתידית שלכם.
לכן, אני ממליץ בחום לקרוא בעיון עד הסוף וגם לעקוב אחר העדכונים הבאים שאפרסם.
 

נושא ההשתלמות היה איך למקסם את ההשקעות שלך ואיך לעזור למשקיע לפתור את שלוש הבעיות המרכזיות שקיימות כיום: הבעיה הראשונה מצב הריביות הנמוכות בעולם, בעיה נוספת היא עליה בתוחלת החיים והשלישית וחשובה היא ריבוי אפשריות ומוצרי השקעה.

על מנת להמחיש זאת טוב יותר, ברצוני לתת דוגמה אמתית איתה אני מתמודד בימים אלה: אישה בת 60, האם מסוכן יותר מבחינתה להיות עם 50% מניות או 0% מניות?
 בואו נניח שיש ברשותה כרגע פיקדון בבנק בסך 2 מיליון שקלים. כדי לספק את מחייתה היא צריכה סכום של 10,000 שקלים בחודש, אותו היא מושכת מתוך הפיקדון (בינינו, במחירים של היום זה ממש לא סכום גבוה)
במידה והיא שומרת את הכסף שלה בפיקדון בבנק (שנותן ריבית שואפת לאפס) ללא השקעה במניות, תוך כ-15 שנה הכסף ייגמר ולא יישאר לה ממה לחיות.  10,000* שקלים *12חודשים * 15 שנה = 1,800,000
זה בתיאוריה, אם ניקח בחשבון שהמחירים גם מעט עולים נגיע למסקנה שתוך פחות מ- 15 שנה הכסף ייגמר כשהכסף ייגמר היא תאלץ למכור את הבית או להסתמך על הילדים, במידה והם לא יהיו מסוגלים לתמוך בה – היא תהייה בבעיה אמיתית. מנגד, במידה והייתה משקיעה את כספה בחכמה והייתה משיגה תשואה שנתית של 5% על הכסף -אזי הרווח שלה היה 100,000 שקלים בשנה. וזה מוביל לשתי תוצאות חיוביות :
1. היא יכולה לחיות בכיף עד 120 ואין סכנה שהכסף ייגמר.
2. היא תשאיר ליקירים שלה הרבה יותר כסף שהיא תלך לעולמה.
אבל יש בעיה:
בשביל להשיג את אותם 5% צריך לקחת הרבה יותר סיכונים כי באג"ח מדינה או פיקדון בבנק לא משיגים את זה.
אז מה האפשרויות של אותה אישה בסופו של דבר?
1. לא לקחת סיכונים ושהכסף ייגמר בוודאות של 100% בגיל 75.
2. לבנות תוכנית פעולה ולבצע התאמות
באחד הפוסטים הבאים אביא דוגמה וקווים כללים של תוכנית פעולה אבל כבר מעכשיו אני אתן את הקווים הכללים של איך מכינים אותה בצורה נכונה:
השלב הראשון זה לדעת מה אנחנו רוצים:
1. האם חשוב לנו לטוס פעם או פעמיים בשנה לחו"ל?
2. האם חשוב לנו לעזור לילדים כשהם מתחתנים?
3. האם חשוב לנו לוודא שהנכדים שלנו יקבלו חינוך הולם?
 4. האם חשוב לנו לגור באזור ספציפי?
5. האם חשוב לנו לנסוע על רכב שתמיד רצינו?
6. האם חשוב לנו להשאיר ירושה לילדים?
7. האם חשוב לנו לעבור לעבודה שאנחנו מגשימים את עצמינו למרות
שנרוויח פחות? וכו'
הטעות שיעשו 95% מהמשקיעים
בשלב זה מה שאני או המתכנן הפיננסי שלכם אמור לעשות זה למפות את מצבכם הפיננסי ולתת לכם את התוצר הבא: בשביל להגשים את כל מה שחלמתם עליו התשואה שאתם צריכים להשיג היא X אחוזים בשנה (לצורך הדוגמה נניח 6%) ולהסביר לכם בצורה מהימנה ככל הניתן, מהם הסיכונים שיש לקחת בשביל שיהיה פוטנציאל להגיע ל 6% תשואה?
שימו לב, אני אומר פוטנציאל, כי אף אחד לא נביא ואין מי שיודע בדיוק מה יעשו השווקים אבל מה שכן בטוח זה שפיקדון בבנק לא יניב לכם תשואה של 6% .
נניח ואתם מחליטים שאתם יכולים לחיות עם רמת הסיכון שהוצגה בפניכם ואתם מוציאים את התכנית אל הפועל, חשוב מאוד פעם בשנה לקבוע מפגש עם המתכנן הפיננסי שלכם ולבדוק האם אתם עדיין על המסלול הנכון בדרך להגשמת החלומות שלכם.
במידה והיה שינוי במטרות שלכם,או שהתכנית לא מתקדמת כראוי – יש לבצע התאמות במידה והוצגה בפניכם תכנית שרמת הסיכון בה גבוה מידי לטעמכם יש לכם שלוש החלטות חשובות שיש לקבל בשביל להבטיח שהחלומות שלכם  כן יתגשמו אבל על זה נדבר בפעם אחרת ….
אם אתם עדיין שואלים את עצמכם
מהי אותה טעות קריטית ש- 95% מהמשקיעים יעשו, אז הטעות היא תכנון ההשקעות לפי תחזיות קצרות טווח ולא לפי הצורך האמיתי שהכסף המושקע אמור לתת לו מענה בינתיים טוב להיות בארץ

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

     מקומות אחרונים לכנס שלי

    בנושא: הזדמנויות השקעה בעולם של ריבית אפס

    לפרטים והרשמה072-3345389

    לחץ על הקישור: קבל מתנה ממני

    עומר

    מאמרים