חינוך פיננסי לילדים

סיפור על ילדים וכסף - האם ניתן לחנך את הילדים שלנו לניהול נכון של הכסף כבר מגיל צעיר?

מדוע זה כל כך חשוב ללמד את ילדינו כבר מגיל צעיר איך להתנהל נכון כלכלית ולחסוך כסף?

היי,

אני רוצה לספר לכם על פגישה שהייתה לי לאחרונה עם מנהל השקעות מחו"ל, מדובר על בחור רציני המנהל את אחת מקרנות הגידור הידועות בארה"ב. כמובן שישר התחלנו לדבר על השקעות…אבל מפה לשם גלשנו גם לנושאים אחרים.

הוא סיפר לי קצת על המשפחה שלו, על אשתו, על הילדים ועל מנהג מעניין שהחלו ליישם אצלם בבית. אז ככה, יש לו שלושה ילדים בגילאי 8-18 וחשוב היה להם לחנך אותם כבר מגיל צעיר ולחזק אצלם את הקשר בין ערכים לכסף.

לנו, החשיבות של כסף נראית מאוד ברורה…אולם אצל ילדים, המשמעות של כסף  מאוד לא ברורה. מבחינת הילדים, אבא ואמא זוהי הנגישות לכסף, והם אינם מתעכבים על עומקם של הדברים

דברים כמו: איך אבא ואמא משיגים את הכסף?
מה השיקולים שלהם כשעונים בחיוב לגבי הבקשות של הילדים?
אילו הקרבות הם עושים עבור  זה כאשר הם מסרבים?
מה הן הסיבות לכך? ועוד..

לאחר שהתייעצו בני הזוג בנושא עם מספר גורמים הגיעו לכדי פתרון –שמצא חן בעיני מאוד וחשבתי לשתף אתכם,אחת לחודש כל ילד מקבל שלוש מעטפות עם כסף :

על הראשונה כתוב: "Spending & Saving על המעטפה השנייה: "Education" ועל השלישית: "Charity"

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    ראשית, בואו נדבר רגע על המסרים שאנחנו מעבירים לילד שמגיל צעיר הוא מקבל אחריות על התקציב שלו

    שנית, ברגע שעל המעטפה כתוב: "SPENDING AND SAVING" זה מעביר מסר שחשוב גם לחסוך לעתיד או לטובת מטרה גדולה שתהיה כרוכה בהוצאה גדולה וחד פעמית.

     

    "כל ילד מקבל שלוש מעטפות.."

    שלישית, אנו מעבירים מסר שרכישת ידע זהו ערך חשוב ולבסוף, מסר של נתינה כחלק מהתקציב השוטף, כל ילד צריך לבחור לאיזו מטרה חשוב לו לתרום.

    אהבתי מאוד את כל הגישה לנושא הנתינה אצל הילדים, בארץ תמיד יש תחושה שלדבר על כסף במשפחה זהו טבו. בחו"ל לעומת זאת, התפתחה מסורת של העברה חכמה מדור לדור..

    בניגוד לדעה הרווחת, כי תהליך החינוך הפיננסי של הילדים מתחיל כשמדברים  על סוגיות כגון: כמה עוזרים לילדים בחתונה/דירה, או  איך להעביר נכסים בחיים על-מנת להימנע ממס עיזבון.

    חייבים להבין כי התהליך אמור להתחיל הרבה קודם, כבר מגיל צעיר. וזה אומר חינוך לכסף, ניהול תקציב, השקעות לעתיד וכו'.

    עכשיו, אני לא בא ואומר שצריך להתחיל לחלק מעטפות לילדים..אך, הפואנטה בכל הסיפור היא שחינוך פיננסי והתנהלות נכונה עם כסף – זוהי דרך חיים ואם הילדים לא יקבלו ערכי מתאימים מגיל צעיר, תהייה להם בעיה בהמשך הדרך..

    לכן אני חושב, שיש חשיבות גדולה ליישם תהליך בכל בית, בו הילדים לוקחים אחריות על התקציב שלהם ומתחילים להבין את המשמעות של כסף, התנהלות נכונה וחיסכון והשקעה. הרי בסופו של דבר ביום מן הימים, כאשר נגיע לשיבה טובה, ייתכן מאוד שהילדים שלנו הם אלו שינהלו לנו את הכספים לכן, כדאי מאוד שנדאג להכין אותם למשימה כבר מגיל צעיר..

    כמו כן, אני מזכיר
    מקומות אחרונים לכנס פברואר הגדול שלי  שיערך ב-05.05.17
    בנושא "הזדמנויות השקעה והזדמנויות נדל"ן בעולם של ריבית אפס"

    לפרטים והרשמה:
    072-3345389
    או
    לחץ>>>הרשמה לכנס

    לחץ על הקישור: קבל מתנה ממני

    לחיי העושר שלך..