הפגישה שלי עם השרה יעל גרמן

אתמול נפגשתי עם השרה יעל גרמן וזה מה שאמרתי לה....

עומר רבינוביץ׳ מנכ״ל אינווסטור 360 בשיחה עם יעל גרמן אודות פנסיה בישראל תוחלת חיים וביטוח לאומי

אתמול פגשתי את השרה יעל גרמן, אחד מהנושאים שציינתי בפניה הוא שתוחלת החיים הארוכה יוצרת קשיים אמתיים מבחינת היכולת להתקיים בפנסיה.

אחד מהנושאים שציינתי בפניה הוא שתוחלת החיים הארוכה יוצרת קשיים אמתיים מבחינת היכולת להתקיים בפנסיה.

יחד עם זאת, כולם מתייחסים לאלה שיוצאים לפנסיה בתקופה הנוכחית. כאשר נכון להיום המדינה משלמת קצבת ביטוח לאומי וחלק ניכר מהפורשים נהנים מפנסיית תקציביות או מקרנות וותיקות שהבטיחו תשואה של 2% לשנה

חלק מהפורשים נהנים מקרנות פנסיה עם תשואה מובטחת וחלקם עם מקדמי פנסיה טובים כלומר, על כל שקל שהם חסכו הם צפויים לקבל יותר ואף על פי כן הרבה מהם עדיין יחוו מחסור אבל זו רק תחילת הבעיה…כל שאר האנשים בגילאים היותר צעירים היום (אתם או הילדים שלכם) וזה כולל גם אותי, נמצאים במצב הרבה יותר קשה:

1.עד כמה שאנשים מזלזלים בביטוח לאומי מדובר עדיין בסכום של בין 24,000 שקל בשנה לבין 36,000 בשנה. נכון, לא מתעשרים מזה…אבל קופת הביטוח הלאומי הולכת ומתרוקנתולא בטוח שהדור הבא יזכה להנות מהכסף הזה.

2. תוחלת החיים עולה ותמשיך לעלות,מה שאומר שעל כל מיליון שקל שנחסוך הקיצבה שלנו תהיה נמוכה יותר.

לדוגמא: זוג שחסך 2 מיליון שקל לפנסיה הקצבה שלו תהיה באזור ה 9000 שקלים (בלבד!)

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    3. ירושות – בעוד שעד לימינו, הירושות עברו מדור לדור לפני גיל פרישה, יכול מאוד להיות שהדור שלנו יקבל את הירושות בגילאים מאוד מאוחרים…בנוסף, כנראה שהירושות ילכו ויצטמצו מכיוון שאנשים שפורשים כיום הרבה יותר מודעים לנושא הלייף סטייל ונוטים לצרוך יותר כסף דווקא בשנות הפרישה נוסיף לזה את תוחלת החיים שמתארכת… ונקבל הרבה פחות כספים שעוברים מדור לדור

    4. מיסים – אין היום כסף לממן את כל הפנסיות התקציביות/ ותיקות של הפרופסורים באוניבריסטה, השופטים, פורשי מוסדות מדינה, כגון: בנק ישראל וכו', חברת חשמל, רכבות, ועוד המון המון סקטורים וגופים שאותם לא מניתי.

    שווי הפנסיות שהמדינה התחייבה עליהם הוא בגדול, סכומים שנעים בין 2- 12 מיליון שקלים לעובד. בשביל לממן את זה מלבישים עוד ועוד מיסים על הדור שלנו.

    אז מה המסר שלי וחשוב לי להדגיש את זה :

    אני לא בא להגיד שמשהו לא בסדר בשיטה, אני לא עוסק בתיקון עולם. את מה שיכולתי ואני חושב שהיה צריך לעשות אמרתי ליעל גרמן

    אבל לכם אני אומר: חשוב (!!) אפילו קריטי (!!!) שתקחו אחריות על עתידכם הכלכלי ותתחילו להתעניין בחיסכון / הפנסיה שלכם לשנות הפרישה.

    למדינה לא יהיו מקורות לסייע לכם בפרישה פשוט אין לנו ברירה! אנחנו חייבים לקחת אחריות על העתיד שלנו!

    בכנס הקרוב הזדמניות השקעה בעולם של ריבית אפס

    אני אתייחס בהרחבה לכל הנושא של הבטחת העתיד הפיננסי שלנו לגיל פרישה זה כמובן חשוב למי שמתקרב לגיל פרישה 50+ אבל אני אשים דגש מיוחד על אנשים צעירים (20-45) שמעוניינים להבטיח את העתיד שלהם בפרישה ככה שמומלץ לשלוח את הילדים שלכם

    עוד יותר טוב, להגיע איתם ביחד

    נתראה

    רגע! קבל מתנה ממני: מתנה

    מאמרים