שחף ארליך, מנכ״ל טריא- מגיע לחמ״ל אינווסטור

לשיחה על תחום ה- p2p והאשראי החוץ בנקאי בצל משבר הקורונה

להאזנה לפרקים נוספים

למי שלא מכיר, טריא – זה אחד הגופים הגדולים בישראל שממן נדל"ן חוץ בנקאי בשלושה סגמנטים מרכזיים: קבוצות רכישה למגורים, משכנתאות, והלוואות גישור. כל ההלוואות מגובות בשיעבוד נדל"ן.

לטריא יש עוד 15% בהשקעות לא מתחום הנדל"ן.אנחנו פחות חשופים אליהם, כי אנחנו עם הלקוחות במסלול נדל״ן, ככה שהתייחסנו בראיון בעיקר לאפיק זה.

שימו לב , ייתכן ובהמשך יווצרו הזדמנויות מעניינות מאוד בתחום מימון אשראי לקבוצות הרכישה. מדובר בסגמנט בסיכון, שלהערכתו נמוך, וניתן יהיה לקבל עליו תשואה חד ספרתית גבוהה. יכול להיות שנבנה בשיתוף טריא מסלול מיוחד עם חשיפה לקבוצות רכישה עתידיות בריבית גבוהה יותר וביחס LTV נמוך- (LTV הוא היחס בין הבטוחה להלוואה)

בדרך כלל, מה שנמוך מ – 50% נחשב לבטוח מתוך הנחה שמחירי נדל"ן לא יורדים ב – 50% בטווח זמן קצר. ובכלל, מימון של חוב ראשון מגובה נדל״ן הוא סגמנט שאנחנו בודקים בימים אלה ובוחנים מספר הזדמנויות מצויינות ואטרקטיביות מאוד.

עד כמה שזה נשמע מוזר, בזמנים רגילים בתחום האשראי, ניתן לקבל בטוחות מצויינות כנגד ריבית סבירה. בזמנים לא רגילים כדוגמת היום, ניתן לקבל בטוחות מצויינות בתשואה גבוהה משמעותית מאשר לפני חודשיים.

ההסבר הוא, שמכיוון שהבנקים מגדילים כעת את המרווחים עקב אי הודאות הגבוהה, נכס שלפני חודש היה יכול לקבל מימון חוץ בנקאי בריבית של 6%  היום ניתן לקבל לפעמים 11% בשביל אותה בטוחה בדיוק.

בשורה התחתונה, חשוב להבין שבתקופת משבר נוצרות הזדמנויות טובות גם בשוק ההון וגם בשוק האלטרנטיבי. הבעיה היחידה, שלכולם יש פחות כסף להשקיע או פחות חשק להשקיע… מה שמביא למיעוט מממנים שגורם למחסור באשראי. ואז מי שכן מממן בתקופה כזו הלוואות חוץ בנקאיות, יכול לקבל את העסקאות הטובות ביותר בתשואות / ריביות גבוהות יותר. מוזמנים לצפות בשיחה ⇐

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים