ניתוח עומק לסקטור התקשורת

ניתוח מאלף של אריק בוידר וערן יעקובי שהתארחו בחמ״ל אינווסטור

להאזנה לפרקים נוספים

אני יודע שמידי פעם אני מציין לגבי שידור כזה או אחר, שהוא היה אחד מהיותר טובים ומעניינים שהיו לנו, וזה אכן מדוייק במקרים כאלו.. אבל הפעם מדובר על רמה בפני עצמה של עומק, משולב בידע ונסיון, מהרמות הכי גבוהות שאני מכיר, וזה הרבה בזכות שני האורחים שלנו:

אריק בוידר – מנהל השקעות ראשי ומייסד בית ההשקעות אלטרנטיב, וערן יעקובי – מנכ״ל רוסאריו מחקר, שהציגו ניתוח מלומד, מרתק, ומאיר עיניים על סקטור התקשורת בישראל, שכולל בין השאר את קבוצת בזק, פרטנר וסלקום.

במהלך הוובינאר פרסנו את הבסיס לדיון בכדאיות השקעה בסקטור, ע״י הבנה של מבנה התחום, המצב הנוכחי שלו, האתגרים שעומדים בפני החברות, והתכניות לעתיד. דיברנו על סיבים אופטיים, דור 5g, רוחב פס, ועוד נושאים שבלי קשר לחברות שעלו בדיון, יש בהם עניין רב והרבה תובנות שאפשר להשליך לגבי עוד השקעות, והעתיד שלנו כצרכני תוכן בכלל…

הכרנו את מבנה העלויות של החברות, מקור הריווחיות, דיברנו על המגמות השולטות בעולם מבחינת חברות התקשורת וייצור התוכן, ולמדנו מה צריך לקרות כדי שהחברות הישראליות (שנחבטו מאוד בשנים האחרונות) יתאוששו ויתחילו להרוויח כסף.

מבחינתי מהוובינאר הזה ניתן ללמוד שני דברים עיקריים: ראשית, זה שיעור מאלף לכל משקיע שרוצה להבין את התחום לעומק, ושנית, זו הייתה דוגמה מרשימה לאיך מנתחים תחום או סקטור, לפני שניגשים בכלל לדון בחברות שמרכיבות אותו, כי דרך הבנה מעמיקה של תחום מסויים, מבינים גם מהר מאוד מי הן החברות שיחזיקו ביתרון התחרותי, ומי יתקשו להתמודד עם התחרות והאתגרים בהמשך הדרך.

כמובן שבסוף גם דיברנו על החברות שנראות אטרקטיביות יותר להשקעה, וערן יעקובי אף הציע תמחור מאוד מעניין לחברה שלדעתו תנצח בסופו של דבר. וזה בנוסף לעוד כמה רעיונות השקעה שעלו, למי שרוצה להיחשף להשקעה בתקושורת.

אני רוצה להודות לשני האורחים שלנו, כבר במהלך השידור, מייד לאחריו, והחל מהבוקר לאורך כל היום, אני מקבל אינספור תגובות, כולל מבכירים, מומחים בתחומים טכנולוגים שונים, ומשקיעים מאוד רציניים שנמנים על מעגל הלקוחות שלנו, וכולם מציינים שנהנו מאוד מחוויה מרתקת, גם בפן של ההשקעות וגם בפן האינטלקטואלי.

וובינאר חובה לכל משקיע, ובכלל לכל מי שרוצה להכיר את העולם סביבו, מבחינת התשתית התקשורתית (אינטרנט, סלולר) ואת עתיד התחום.

צפו בוובינאר ⇐

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים