מארחים את גיא מני – מנהל השקעות ראשי תחום הגמל מיטב דש

המתודולוגיה לייצור אלפא בכל אפיק

להאזנה לפרקים נוספים

אנחנו נוהגים מידי שבוע לארח אנשי מפתח בכירים שמגיעים ומדברים בפתיחות על האסטרטגיה שלהם,  על מגמות וסקטורים שמעניינים אותם, וגם על פעולות טקטייות שהם מבצעים שתיקי הנכסים שלהם…

אבל אמש,

אני חושב שבפעם הראשונה ארחנו מנהל השקעות ראשי שממש עבר איתנו סעיף סעיף בתיק הנכסים שהוא אחראי עליו (שזה בערך 60 מיליארד ש״ח) ועם המון פתיחות וסבלנות ירד איתנו לרזולוציות מאוד עמוקות, וניתח יחד איתנו את  מתודולוגיית ההשקעות שלו ומקורות האלפא בכל אפיק.

 

מהם השווקים, הסקטורים, והמניות המענייניות להשקעה ב-2021 ובעתיד?

התחלנו עם האפיק המנייתי, דיברנו על סין ועל המסע שהוא היה שותף לו במשלחת מיוחדת של מיטב, בו הם הגיעו לשטח להכיר מקרוב את האימפריה הכלכלית הבאה של העולם, גיא התייחס גם למה מעניין אותם בשוק האמריקאי והישראלי בראייה קדימה לשנים הבאות, וניתחנו את הבחירות שהם עושים החל מרמת השווקים, דרך הסקטורים והמניות הספיציפיות.

 

השקעות אלטרנטיביות (נכסים לא סחירים) במסלול הכללי

החלק השני הוקדש לאפיק האלטרנטיבי בתיק, וגם כאן, ממש ירדנו לעומקם של דברים, ראינו את החלוקה הפנימית והחשיפה לקרנות פרייבט אקוויטי, ונצ׳ור קפיטל, והשקעה ישירה בחברות, במיוחד בתחום ההי טק, על הדרך למדנו גם כמה מושגים הקשורים בתחום, כמו מושג ה- J-Curve וה-״בציר״ ואיך זה משפיע על הבשלות של התיק הלא סחיר,

 

גיא דיבר גם על החשיפה שלהם לנדל״ן פרוייקטים של תשתיות וכו׳, ובכלל.. הרבה מאוד נושאים, אסטרטגייה, החלטות ובחירות ברמה מאוד מדוקדקת, והרבה מאוד אינפורמציה שכל משקיע צריך להכיר. (וזה מאוד חשוב בעיני – אני אפרט בהמשך למה)

מיטב דש כשחקן גמל מוביל

בשורה התחתונה, הכותרת של הוובינאר הזה מבחינתי מתחלקת לשלוש:

 

1. אחוז המניות במסלולים הכלליים עומד היום יחסית גבוה למה שהיה נהוג וזה רק ילך ויגדל – וכאן התחרות בין הגופים תביא לידי ביטוי את היכולות לייצר אלפא בשוק ההון ע״י בחירה של השווקים, הסקטורים, והמניות הנכונות.

 

2. האפיק הלא סחיר – שהוא רב ומגוון, גם כן הולך לתפוס נתח שילך ויגדל בשנים הבאות, בעיקר על חשבון החוב הסחיר (כלומר אג״ח ממשלתי וקונצרני) – ולכן יש לקחת את זה בחשבון בבחירות שעושים,

רק שבשונה ממניות או אג״ח, שם ניתן להגדיל או להקטין חשיפה בלחיצת כפתור… לוקח זמן לבנות תיק נכסים אלטרנטיביים, ולוקח זמן לתיק להבשיל ולייצר את התשואות שמצפים ממנו (דיברנו גם על זה בוובינאר) וגם את זה יש לקחת בחשבון.

 

3. נכון להיום מסתמן שמיטב מובילים באפיק הזה מבחינת החשיפה בתיק הנכסים שלהם, ֿ והם מחזיקים היום תמהיל אלטרנטיבי מגוון שמתחיל להבשיל, ובכך הם קצת מקדימים את שאר הגופים (מצד שני זה גם פגע בהם בשנתיים האחרונות כפי שסיפר גיא במהלך השידור)

 

לסיכום,

תמהיל ההשקעות בגמל (ובכלל) משתנה והולך ומגבש צורה קצת אחרת, ובתור משקיעים,  חשוב שתבינו את השינויים האסטרטגיים בתחום ניהול השקעות לטווח ארוך, וזה מה שניסינו להנגיש לכם בשבועות האחרונים כשאירחנו את שחקני הגמל המרכזיים במדינה.

 

הייתה חוויה לארח את גיא, או כפי שרשם לנו אחד המשתתפים בסוף הוובינאר, האיש אינציקלופדיה מהלכת, אז בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לו מקרב לב, וממליצים לכם לצפות בהקלטה.

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים