מארחים את דייב לובצקי ואמיר גולן מ-איי.בי.איי

על חוב פרטי ותופעת השורט סקוויז

להאזנה לפרקים נוספים

מסחר ברובין הוד, מניית GameStop  (GME) , צעירי רדיט והשורט סקוויז

את החלק הראשון של התכנית הקדשנו לסיפור השורט סקוויז המטלטל שעובר על השוק (והעולם) בימים אלו: צעירי רדיט נגד ״החתולים השמנים״ של וול סטריט. בחלק הזה עברנו על כל הדמויות המרכזיות והרקע שלהן, חזרנו על עקבות הסיפור, איך ומתי הוא התרחש, איך מניית GameStop GME השתרבבה לעניין, ואיך חובב חתולים אחד עם מצלמה ומיקרופון התחיל תנועה שרבים חושבים שהולכת לשנות את יחסי הכוחות בוול סטריט.

 

את הכל ליווינו בהסברים מפורטים מה זה בדיוק שורט, איך תופעה של שורט סקוויז (וגאמה סקוויז) מקבלות תאוצה, מי המרוויחים ומי המפסידים בסיפור, וגם כמה דמויות מסקרנות שנמצאות מאחורי הקלעים של כל הענין הזה.

והבונוס לשידור הוא התזמון המושלם שדייב לובצקי מנכ״ל איי בי איי – גוף שהוא גם אחד  הברוקרים הגדולים בארץ, ישב איתנו בשידור, כך שהיה מאוד מעניין לשמוע את התובנות והפרשנויות שלו לארועים של הימים האחרונים.

 

דייב לובצקי מנכ״ל בית ההשקעות IBI  ואמיר גולן  – מנהל שותף בקרן  IBI CCF

לאחר מכן עברנו לדבר על הסיבה המרכזית עבורה ביקשנו מדייב ואמיר להגיע –  ניתוח עומק לתחום האשראי הצרכני והאשראי המגובה נדל״ן, שמהווים למעשה את השווקים העיקריים בתחום החוב הפרטי.

איי בי איי הם מהמובילים בארץ בהשקעות בתחומים הנ״ל, והם הכניסו אותנו לתוך המחקר שלהם על התחום, הכירו לנו את הפלטפורמות העיקריות שפועלות בסגמנטים אלו, והציגו לא מעט נתונים מאירי עיניים, מהם ניתן ללמוד הרבה על האטרקטיביות של חוב פרטי, ולמה מדובר באפיק השקעה שרק ילך ויצמח בשנים הקרובות.

 

כמובן שקיבלנו מהם הרבה טיפים על איך לבחון עסקאות וקרנות שפועלות בתחום, איך לקטלג את האפיקים השונים שמתחבאים תחת כל הגדרה,ומה הם הסיכונים שמשקיעים צריכם לקחת בחשבון כאשר הם בוחנים השקעה בתחום.

מאוד שמחנו לארח אותם לשיחה מרתקת וקולחת, ואני רוצה להודות לדייב ואמיר שהגיעו אלינו וחלקו איתכם את הידע שלהם.

בשבוע הבא ניפגש שוב ביום ראשון לטובת סקירה חודשית ופרטים נוספים על קורס המסחר לטווח קצר שאנו משיקים כהמשך לקורס וול סטריט 360 שמסתיים השבוע (הזדמנות לברך את בוגרי המחזור החדשים)

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים