הדור הבא של טכנולוגיות העתיד – במה להשקיע?

מארחים את ד״ר אלישע רבינוביץ׳ - מדען בכיר בחברת מדטרוניק

להאזנה לפרקים נוספים

את הוובינאר התחלנו במעבר על  3 תחומים שהשילוב שלהם ביחד מאפשר קפיצת מדרגה גדולה מאוד באפשרויות טכנולוגיות שלא היו ניתנות ליישום בדרך אחרת. הכוונה ל- 5G, IoT ו- SMART

 

טכנולוגיות 5G, IoT, SMART

על כל אחד מן התחומים האלה עברנו יחד עם ד״ר רבינוביץ׳ שהסביר לנו בדרך פשוטה מה זה בדיוק אומר, איך זה בנוי ומה החידושים שכל תחום מביא, ובעיקר, התובנה שהבשלה של שלושת הטכנולוגיות ורתימה שלהן לעבוד ביחד למעשה פותחות את האפשרות ליצירת הרכב האוטונומי, הבית החכם והעיר החכמה, טלא-רפואה, וכו׳…

ובכלל, כל מה שמצריך אינטגרציה בין טכנולוגיה שמזהה התרחשות, לטכנולוגיה שמעבירה מידע בצורה מיידית ובקיבולת גבוהה, וטכנולוגיה שלומדת ומפענחת את המידע שהיא מקבלת, ומקבלת החלטה על פעולה.

 

האם מניות אפל, גוגל, אמזון, סאמסונג ואנבידיה ינצחו בקרב על העשור הבא

כמובן שמהצד שלנו כמשקיעים עניין אותנו לדעת מי השחקניות המרכזיות בכל תחום, ומי החברות שיהנו מהמכלול והשילוב של כל התחומים. המסקנה הייתה שבתמונה הגדולה מה שמכריע זה פחות היצרנים של הטכנולוגיה, ויותר החברות שייצרו את התקשורת ו״המוח״ שיפענח ויסנכרן בין כולם, ובעניין הזה כבר מסתמנות החשודות הגדולות והמיידיות כמו אפל, גוגל, אמזון,  וסאמסונג למשל,  שכבר עושות את הצעדים הראשונים בנושא הבית החכם. ומנגד, דיברנו גם על אחד האפקטים שיווצרו בעקבות הטכנולוגיות החכמות,  שעשוי לפגוע בחברות כמו פייסבוק למשל.

 

בהמשך עברנו לדבר על הדור הבא של טכנולוגיית המחשוב בענן ששולטת היום בעולם,  ואיך היא הולכת להשתנות בעקבות  האתגרים שתציב בפניה טכנולוגיית הסמארט.

כאשר הרבה מאוד מידע נאסף בזמן אמת, חלקו דורש החלטה ופעולה מיידית, וחלקו רגיש שצריך להישאר קרוב למקום האיסוף שלו, נושא ההעברה שלו לענן מרוחק הופך להיות בעייתי יותר, מכל מיני בחינות (כלכלתי, חוקית, פרקטית) ולכן נדרשת טכנולוגיה חדשה שתאפשר שלבי ביניים לעיבוד המידע ופענוח שלו.

 

הדור הבא של מחשוב ענן :  FOG ו- EDGE

בהקשר הזה דיברנו על שתי  שכבות נוספות שיצטרפו למחשוב הענן כדי לענות על צרכים אלו –  fog ו- edge  שעדיין לא אומרות הרבה לרוב האנשים, אך כנראה שכמו שהמושג cloud הפך להיות שגור בפי כל בימינו (אחרי יותר מ- 15 שנה שזה קיים) כך גם המושגים הללו יהפכו להיות דבר שבשגרה, וכאשר תעשיית ה- fog צפוייה לצמוח בכ- 55% מידי שנה בעשור הקרוב, אז כמובן שאנחנו כמשקיעים רוצים לדעת מזה.

לכן גם בנק׳ הזו העלנו לדיון מס׳ חברות, כאשר אלישע נכנס איתנו ליתרונות והחסרונות של כל חברה, ולכיוונים שכל אחת מהמובילות בתחום החליטה להתרכז בהם..

אחת החברות היותר מענייניות שעשוייה להתברר כמנצחת הגדולה זוהי חברת אנבידיה יצרנית השבבים הגדולה, ועליה בחרנו להרחיב קצת יותר במהלך השידור.

 

לקראת סיום,

ד״ר רבינוביץ העלה את הנק׳ של הדילמה בין החלטת אדם והחלטת מחשב, ואיך זה עשוי לשנות מן היסוד מודלים עסקיים קיימים (בתחומי הפנאי והאופנה למשל) ולערער פרוטוקולים מבוססים כמו  בתחום הרפואה לדוגמה.

היו עוד לא מעט תחומים בהם נגענו, תובנות אליהן הגענו, וחברות עליהן דיברנו, אז אני פשוט ממליץ לצפות בהקלטה

 

ממש בסוף הוובינאר, העלה ד״ר רבינוביץ, אנקדוטה מעניינת על טכנולוגיות משבשות, ואיך לפעמים לוקח קצת זמן עד שהם מתחילות לפרוץ למרות שעקרונית הן קיימות עשרות שנים… אבל למה בתקופה לנו, תהליכים עשויים לקרות הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים, כך שאנו נדרשים היום להיות הרבה יותר עם היד על הדופק מאשר בעשורים קודמים, והקצב הזה כנראה רק ילך ויתגבר..

 

אז בהקשר הזה, שווה לציין שהיום עלתה לאוויר תכנית הההכשרה wall street 360 pro למסחר בטווח קצר ובינוני, ואני חושב שזה מתקשר בדיוק עם הנק׳ האחרונה.

הצורך להגיב מהר ולהיות דינמיים, בא לידי ביטוי במיוחד בתיק ההשקעות שלנו, וככל שעולים וגוברים הרעשים והרחשים על תמחורי שוק יקרים, על בועה כן או לא, על אינפלציה ותשואות האגח הארוכות שמטפסות לרמות שלוחצות על שווקי המניות, אני חושב שזה זמן מצויין להוסיף לארסנל שלכם כמשקיעים גם יכולות דינמיות יותר.

כל הפרטים כאן.

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים