8 טיפים חשובים לבחירת השקעות

יש הרבה גישות שונות ומגוונות לבחירת השקעות טובות, אבל יש כמה כללי אצבע שכדאי להקפיד עליהם

טיפים מעולים עבור השקעה במניות ע"י אינווסטור 360

לפני שאתם עושים את הצעד הבא לקראת כניסה לעולם ההשקעות
השתמשו בטיפים ובצעדים האלה כדי למצוא את ההשקעה שהכי מתאימה לכם,
בדרך לעצמאות כלכלית.

1. קבעו את הצרכים והיעדים שלכם.
2. שקלו לאורך כמה זמן אתם יכולים להשקיע.
3. הכינו תוכנית השקעה.
4. גיוון!
5. החליטו מה רמת המחויבות שלכם
6. בדקו את העמלות והחיובים
7. אל תשקיעו בכל דבר
8. לעקוב מדי פעם.

שלבי השקעה עיקריים:

1. קבעו את הצרכים והיעדים שלכם.
כדאי לכם לקחת את הזמן לחשוב כמה זמן אתם יכולים להקדיש להשקעה במניות שלכם,
ולברר מה אתם באמת רוצים מההשקעות שלכם.
הכרות עצמית כנה, והבנה של הצרכים, היעדים שלכם והתיאבון שלכם לסיכון היא התחלה טובה,

כלל אצבע טוב הוא להתחיל דווקא מהסוף, לציין את כל מטרות החיים, השאיפות והחלומות שלכם (מה שנקרא ״האבנים הגדולות״) זה יכול להיות קשור לרמת החיים בפרישה, לעזרה לילדים/נכדים עם לימודים/דירה/חתונה, וזה יכול להיות כל מטרה או חלום שאתם שואפים להגשים.

אתם יכולים להתחיל כאן >>

2. החליטו לאורך כמה זמן אתם יכולים להשקיע.

אחרי שביצעתם את שלב מס׳ 1, העריכו מתי כל מטרה אמורה להתממש ונסו ולתת לה ערך כספי – למשל, אם מדובר על עזרה לילדים בקניית דירה, עליכם לפרט מתי זה אמור להתבצע ומהו הסכום אותו תרצו להקדיש למטרה (זה כמובן תלוי בגיל הילדים ובסכום הדירה המיועדת) אם זה קשור ליכולת לפרוש מוקדם או לשמירה ו/או שדרוג רמת החיים בפרישה, אז כמובן שזה תלוי בגיל שלכם היום ובתזרים החודשי שתצטרכו על מנת לתמוך ברמת החיים שלכם.

3. הכינו תוכנית השקעה.
לאחר שברור לכם מהם הצרכים והיעדים שלכם , והערכתם כמה סיכון אתם יכולים לקחת – ערכו תוכנית השקעה. תוכנית השקעה טובה תעזור לכם לזהות את סוגי המוצרים הפיננסיים שיכולים להתאים לכם.

שנתחיל לשפר את התשואות שלך?
צברת נכסים, התקדמת, עשית דרך. עכשיו הגיע הזמן לעלות עוד שלב.
כל מה שצריך לעשות זה להשאיר פרטים לשיחה ראשונית ללא עלות וללא מחוייבות עם חבר צוות בכיר

    על סמך שני הסעיפים הקודמים אתם תוכלו להעריך מהי התשואה השנתית אותה אתם צריכים להשיג כדי לעמוד בכל היעדים, זאת כמובן בהתאם לנק׳ הפתיחה שלכם. ואז, כשלפניכם המפה המלאה, תוכלו להתחיל להתאים את ההשקעות הנכונות והמתאימות בהתאם לטווח, וליעד התשואה שאתם צריכים.

    לדוגמה: אם כבר חסכתם סכום כסף גדול ואתם מתכננים לקנות בעזרתו בית תוך זמן יחסית קצר (שנה-שנתיים) השקעות כגון מניות או קרנות לא יתאימו מכיוון שהתנודתיות שלהן גבוהה וערכן לא יציב. במקרה כזה, עדיף להיצמד לאפשרויות שמצד אחד שומרות על ערך הכסף ביחס לאינפלציה ואפילו מספקות תשואה סולידית ועקבית, ומצד שני גם מאפשרות נזילות

    אם אתם חוסכים לפנסיה בעוד 25 שנה, אתם יכולים להתעלם מירידות קצרות טווח בערך ההשקעות שלכם ולהתמקד בטווח הארוך. בטווח הארוך, ניתן לקחת סיכונים מוגברים וללכת לאפיקים בעלי פוטנציאל תשואה גבוהה יותר דוגמת אפיקים מנייתיים במכשירי חיסכון כמו גמל, השתלמות, פוליסות חיסכון וכד׳, כדי לתת לכם סיכוי טוב יותר לנצח את האינפלציה ולהגיע ליעד הפנסיוני שקבעתם.

    צעד ראשון מומלץ הוא שיחה עם יועץ פיננסי מקצועי. דברו איתנו ונשמח לעזור לכם לתכנן תיק השקעות אישי>>

    תכנון פיננסי הוא דבר חשוב לכן הכחנו עבורכם 8 טיפים עבור השקעה במניות

    4. גוונו את תיק ההשקעות!
    כלל בסיסי בתחום ההשקעות אומר שכדי לשפר את הסיכוי לתשואה טובה יותר צריך לקחת יותר סיכון. אבל אתם יכולים (וצריכים!) לנהל ולשפר את האיזון בין סיכון לתשואה על ידי פריסת הכסף שלכם על סוגי השקעות ומגזרים שונים שהמחירים שלהם לא בהכרח נעים באותו כיוון. זה יכול לעזור לכם להחליק את התשואות תוך השגת צמיחה ולהפחית את הסיכון הכללי בתיק שלכם. בקיצור, לא מניחים את כל הביצים בסל אחד.

    5. החליטו עד כמה להיות מעורבים.

    השקעה יכולה לגזול מכם זמן רב או זמן מועט. אתם מחליטים:
    אם אתם רוצים להיות מעורבים מאוד וליהנות מקבלת החלטות השקעה, כדאי לכם לשקול קודם כל להשקיע בידע – שזו כידוע ההשקעה שמניבה את הריבית הגבוהה ביותר (מקום טוב להתחיל בו זה באתר תכניות ההכשרה שלנו)

    אם אין לכם זמן או נטייה להתעסק עם ההשקעה בפועל – אז מאוד חשוב למצוא איש מקצוע שאתם יכולים לסמוך עליו, ושברור לכם שהאינטרס שלכם זהה לאינטרס שלו, והוא לא מחוייב קודם כל לגוף פיננסי שעומד מאחוריו דוגמת בנק, חברת ביטוח או בית השקעות. מעבר לזה יש עוד כמה נושאים שכדאי לברר לפני שבוחרים מתכנן פיננסי שילווה אתכם – אותם תוכלו למצוא בסרטון הקצר הזה

    6. בדקו את העמלות והחיובים
    אם אתם קונים השקעות, כמו מניות בודדות, ישירות, תצטרכו להשתמש בשירות סוכני מניות הרשומים וחברים בבורסה ולשלם עמלות עסקה. אם תחליט על קרנות השקעה, ישנם חיובים, כמו למשל לשלם למנהל הקרן. ואם תקבלו ייעוץ פיננסי, תשלמו על כך ליועץ. בין אם אתם בוחנים סוכני מניות, קרנות השקעה או יועצים, החיובים משתנים בין חברה אחת לאחרת.

    בקשו מכל חברה להסביר את כל החיובים שלהם כדי שתדעו מה תשלמו לפני שתבצעו איזושהיא פעולה עם הכסף שלכם. בעוד שחיובים גבוהים יותר יכולים לפעמים להיות איכותיים יותר, תמיד
    שאלו את עצמכם אם הסכום בו אתם מחויבים הוא סביר ואם אתם יכולים לקבל איכות דומה ולשלם פחות במקום אחר.

    7. אל תשקיעו בכל דבר
    עשו לעצמכם, לחשבון הבנק שלכם, לעתיד הפיננסי שלכם ולאיזון הנפשי שלכם טובה ענקית ואל תכנסו להשקעות, אלא אם כן אתם מבינים היטב את הסיכונים הספציפיים שלהם ומוכנים לקבל אותם. רכבות הרים של הפסדים ורווחים, הן חוויה שלא מתאימה לכל אחד. חלק מהותי בגיבוש של פילוסופיית השקעות אישית, היא לא רק לדעת במה משקיעים, אלא גם לדעת במה לא משקיעים – ולדבוק בזה.

    8. לעקוב מדי פעם
    בדקו מדי פעם – אבל אל תתמכרו. מחקרים מראים כי משקיעים שצופים בהשקעותיהם יום יום נוטים לבצע פעולות רבות מדי (במקרים רבים שנובעות ממצבי לחץ) ומקבלים תשואות ירודות יותר מאשר משקיעים שמשאירים את כספם לצמוח לטווח הארוך.

    ביקורות קבועות – למשל, אחת לשנה – יבטיחו שתעקבו אחר ביצועי ההשקעות שלכם ותתאימו את החיסכון שלכם בהתאם בכדי להגיע למטרה. עם זאת, אל תתפתו לפעול בכל פעם וכל הזמן. המחירים נעים לכיוון לא צפוי. השווקים עולים ויורדים כל הזמן, ואם אתם משקיעים לטווח ארוך, אתם יכול פשוט לחמוק מהתנודות האלה.

    לעוד טיפים והכוונה בתחום שוק ההון וההשקעות, דברו איתנו ונשמח לעזור וללוות אתכם להצלחה פיננסית!>>

     

    עד כאן להפעם
    נשתמע בקרוב,
    עומר