מי אתה שלמה מרציאנו?

שלמה מרציאנו מתכנן פיננסי אינווסטור 360
שלמה מרציאנו

שלמה מרציאנו

מתכנן פיננסי מבית "אינווסטור 360"

נעים מאוד, שלמה מרציאנו. נשוי ואב ל- 4 ילדים מקסימים. 

בעל תואר B.A בכלכלה, מחזיק רישיון מנהל תיקים ורישיון פנסיוני, מרצה מעל עשור בתחום הפיננסים בחוג למימון של המכללה למנהל ובעל ניסיון של 17 שנים בשוק ההון.

אני רוצה לשתף אתכם איך התחיל הקשר שלי עם שוק ההון –

שלמה מרציאנו מתכנן פיננסי אינווסטור 360

האמת, שלא כל כך התעניינתי בשוק ההון

בדרך כלל אני רגיל לשמוע ממנהלי השקעות על החיבור המיידי שהיה להם כבר מגיל צעיר לשוק ההון, נושא שהלהיב אותם ומשך אותם ללמוד ולדעת יותר. חלקם התחיל לסחור לפני הצבא, חלקם בזמן הלימודים והתפתחה אהבה לתחום שהובילה לא מעט גם לעסוק בתחום.

הסיפור שלי הוא קצת שונה (קצת הרבה), לפני צבא ואפילו מספר שנים אחריו, לא התעניינתי בהשקעות, לא ידעתי מזה מניות, אג"ח קרנות השתלמות, פנסיה ועוד. 

את עולם התעסוקה אני מכיר מגיל מוקדם, הרבה שנים לפני הצבא, בעיקר עבודות כפיים. לאחר שהתחתנתי עם נורית (נשואים באושר עד היום), החלטתי ללמוד לתואר אקדמי ורציתי דווקא לימודי הוראה, אך הגורל רצה אחרת ונרשמתי ללימודי כלכלה (שכחתי לציין שתמיד הצטיינתי בתחום הריאלי, ומאוד התחברתי למספרים עוד בילדותי). במהלך הלימודים נחשפתי לשוק ההון לראשונה, דרך חבריי ללימודים ובמספר קורסי בחירה. שוק ההון הפך מהר מאוד לחלק מחיי האישיים והמקצועיים, נרשמתי לקורסים לא מעטים בתחום מחוץ למסגרת הלימודים האקדמאים ואף פעם לא הייתי "שבע"…

לאחר הלימודים התחלתי לעבוד בבנק מוביל בתור יועץ השקעות, ומהר מאוד התקדמתי ליועץ השקעות בכיר בבנקאות הפרטית של הבנק.

שלמה מרציאנו מתכנן פיננסי אינווסטור 360

ואז – 2008 משבר הסאב פריים

וואו, האירוע ששינה את כל מה שחשבתי שאני יודע, כל הביטחון העצמי הגבוה שהיה לי התמוטט כמו מגדל קלפים. התחלתי לפקפק בכל המידע שקבלתי מהבנק, אקדמיה, קורסים ומצגות שהציגו לי בעבר, המשבר בשוק ההון הפך למשבר אישי עמוק מאוד עבורי.

תבינו,
הזדהיתי מאוד עם המשפחות שייעצתי להן בבנק היכן להשקיע את כספם , והכאב שלהן היה הכאב שלי. 

באותה הנקודה הרגשתי שיש לי שתי אפשרויות. אחת, לעזוב הכל וללכת לתחום אחר (הוראה, אולי תעשייה) ושתיים, לעשות "Delete" על כל מה שלמדתי, לחזור אחורה, ולחקור באופן עצמאי את שוק ההון, את היסודות עצמם עליהם נשענתי, ולהבין איפה טעיתי!!!

אני לא אשקר לכם, במשך זמן מסויים הסתובבתי עם התחושה שההחלטה הנכונה היא פשוט לעזוב,
אבל דווקא בגלל ההזדהות שלי עם הלקוחות, ההחלטה שהתקבלה אצלי הייתה בסוף לא לנטוש, אלא להמשיך, לחקור, ללמוד, לקחת אחריות ולהשתפר!

וזה מה שעשיתי, ועדיין עושה עד היום, במשך 13 שנה.

במהלך הזמן הזה גיליתי שהעבירו לנו לאורך השנים המון מידע שגוי, המבוסס על נתונים "שיווקים" ולא מחקריים שהובילו אותנו לעשות כל טעות אפשרית בניהול הכספים שלנו. 

 

הכי חשוב במחקרים שעשיתי, היא הגילוי המדהים שהיה לי

שלמה מרציאנו מתכנן פיננסי אינווסטור 360

גיליתי שיש שיטה להצליח בהשקעות בשוק ההון (לא רק בשוק ההון) , שיטה מוכחת ומצליחה מעל 7 עשורים. כל מי שבחר בדרך זו השיג תוצאות מופלאות , הרבה מעבר לתשואות אותן ניתן להשיג בדרך המסורתית הכושלת.

לכל מפגש עם כל לקוח, אני מביא איתי שנים רבות של מחקר (שתמיד נמשך ומתעדכן), הכרות עם שלל המוצרים הקיימים בשוק ועבודה עם אסטרטגיית השקעה שפותחה ע"י כמה מהמשקיעים המצליחים ב- 50 השנים האחרונות. מאחורי אלפי פגישות צ'ק אפ פיננסי ומאות לקוחות שליוויתי כל הדרך עד לעצמאות כלכלית וצמיחה פיננסית.