שוק הסקנדרי של חברות ההייטק הפרטיות בישראל

עם יוחאי זייד - מנכ"ל שותפות המו"פ הציבורית ביג-טק 50

להאזנה לפרקים נוספים

לפני שאגע במה היה בשידור, אני רוצה לשתף אנקדוטה קטנה שקרתה כמה דק' לפני השידור. יוחאי שאל אותנו כמה זמן הוובינאר אמור להימשך, והתשובה שלנו הייתה שאנחנו לא מאמינים בארוך מידי או קצר מידי, אלא, הקו המנחה אותנו זו השאלה אם מעניין או לא מעניין…

את הוובינאר שהתחיל בשעה שמונה סיימנו בלי להרגיש בכלל בשעה עשר!

מה שאומר שהיה מעניין… מאוד מעניין.

 

ולפי העובדה שרוב רובם של המשתתפים נשארו ממש עד השנייה האחרונה, אז כנראה שלא רק אנחנו הרגשנו כך  במהלך השידור.

 אורך החיים של חברת סטארטאפ ישראלית

את השיחה עם יוחאי התחלנו בכמה דק' של הכרות אישית, במהלכם סיפר לנו קצת על עצמו, על הרקע העשיר שלו  בפירמות מהמובילות בארץ ובעולם – תוך כדי שירות בטייס במילואים, ומשם המשכנו לחלק המקצועי הראשון בשיחה שלנו שהיה  יישור קו באורך חיי חברת סטארטאפ, החל משלב ההקמה, דרך שלבי הגיוס השונים.

 

בחלק הזה התעכבנו על ההבדלים בין שלבי הגיוס הראשונים, גם מבחינת סכומים וגם מבחינת השחקנים שמשתתפים בגיוסים. כאן שמנו את הדגש בעיקר על שלבי ה- LATE STAGE שאלו השלבים בהן החברות כבר בשלות יותר, ומושכות את הכסף הגדול של הקרנות הגדולות ביותר, שמעדיפות להכנס לחברות בשבלים אלו, שנחשבים מצד אחד קצת פחות מסוכנים, אך מצד שני, גם בעלי פוטנציאל גדול יותר לתשואה מאשר חברות שכבר נסחרות בשוק הציבורי.

 

השקעה בחברות טכנולוגיה פרטיות – לא רק משחק של קרנות הון סיכון

בנק' הזו הדיון שלנו התמקד בהתפתחות שוק הסקנדרי, כלומר, עסקאות במניות ואופציות של יזמים ובעלי תפקידים בכירים, שמעוניינים להנזיל חלק מהאחזקות שלהם.

 

דיברנו על הסיבות לכך, על הביקושים וההיצע בשוק הזה, ומהם הכוחות המניעים  שהופכים אותו לאטרקטיבי עבור השחקנים הגדולים, ואיזה שינויים חלו בשנים האחרונות שהפכו אותו נגיש גם למשקיעים פרטיים שאין ברשותם הון נזיל של מיליונים לטובת השקעה בודדת.

 

ביג טק 50 – מה זה בדיוק?

יוחאי יחד עם השותפים שלו בביג טק 50 מהווים חלק מהשינוי הזה, וכאן למדנו ממנו על הפתרון שמציעה השותפות למשקיע הפרטי, להיחשף לחברות טכנולוגיה בשלבי ה-LATE STAGE עוד לפני ההנפקה – אך לעשות זאת דווקא דרך השוק הסחיר.

 

בחלק הזה נכנסו יותר לעומק למה שביג טק מנסים לעשות, איך מתבצעות העסקאות, מי החברות שכבר נמצאות בפרוטפווליו, ואיך עובד המודל העסקי גם מבחינת השותפות וגם מבחינת המשקיע. בנק' הזו ראוי לציין שעצם האירוח של ביג טק 50 בפני עצמו אינו מהווה המלצה על השותפות, אנחנו שואפים בסופו של דבר לארח כמה שיותר שחקנים בקרב שוק ההון גם מהצד של המוסדיים וגם מהצד של החברות הציבוריות, ולאט לאט נגיע לרובם.

 

כך שמעבר לעניין שלנו להבין לעומק את שוק הסקנדרי בחברות טכנולוגיה פרטיות, ולהכיר לכם את האפשרויות הקיימות –  אין לראות בראיון המלצה ספיציפית.

 

 מה שכן אפשר לראות בראיון הזה, זו הזדמנות מעניינת מאוד להכיר לעומק את השוק המתפתח של השקעה בחברות טכנולוגיה פרטיות, ולהאזין לשיחה המרתקת שלנו עם יוחאי זייד מנכ"ל השותפות.

 

(אפשר גם להאזין כפודקסט באפליקציה המועדפת עליכם – חפשו 'אינווסטור לייב' או הקליקו כאן>)

 

 

 

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים