עלייתו ונפילתו של יצחק תשובה

ולמה תחום ניהול הסיכונים כל-כך חשוב בהשקעות

להאזנה לפרקים נוספים

לבירור התאמה ופרטים נוספים על תכנית צו 8% מלאו את הטופס בהמשך ⇓

לצפייה בהקלטה לחצו על פליי⇐

את השידור פתחנו בסקירה של מס׳ תחומים בהם אנו נדרשים לנהל סיכונים, ונגענו בקצרה בכמה מהם כמו תחום סיכוני הקריירה למשל, סיכון בעסקים, סיכוני פרישה וכד׳

מכאן הרחבנו את היריעה על סיכונים בהשקעות, תוך התייחסות לתיק הלקוח אותו הראנו בשידור הקודם, וגם הסברנו איך אנחנו באינווסטור נותנים מענה לסיכונים אלו כחלק ממודל ההשקעות שלנו ומתודולוגיית העבודה שלנו.

בשלב הזה, הצטרפו אלינו אריק בוידר ויאיר דרורי מבית השקעות אלטרנטיב, אשר גוללו בפנינו את הסיפור המרתק של יצחק תשובה והמהלכים שביצע כדי להסיט את פעילות הקבוצה שלו ולהתבסס כשחקן בינלאומי בתחום האנרגיה. תוך כדי הסיפור, אריק ויאיר הסבירו בצורה מאוד מעמיקה ונגישה, את מבנה החוב שלקח על עצמו תשובה, את הבטוחות שעומדות (או לא עומדות) לרשות בעלי החוב, וההיררכיה בינהם, ואת התחרישים שיכלו להפוך את העסקה הזו להצלחה גדולה, או לכישלון מהדהד. ולסיום גם הציעו ניתוח שווי לקבוצת דלק כדי לעזור לכם לענות על השאלה  האם מניית קבוצת דלק ו/או האג״ח שלה, מעניינים בשלב זה כאופציה להשקעה.

אני רוצה להודות לשני השותפים מבית ההשקעות אלטרנטיב  (אריק כבר הפך לאורח קבוע שלנו) תמיד מרתק לשמוע אותם, את היסודיות שלהם, השליטה שלהם בפרטי הפרטים, וגם היכולת שלהם להסביר ולהניש  את המידע, ואנחנו עוד נארח אותם בהמשך.

לסיכום, המטרה של הוובינאר הזה, מעבר לעניין המסקרן בסיפור של תשובה, הוא להבין שכניסה להשקעה, חייבת להיעשות תוך התחשבות במכלול של שיקולים. רוב האנשים יבחנו השקעה בפריזמה הצרה של התשואה הצפוייה, והאטרקטיביות של אותה הזדמנות. כמובן שזה צריך להיות חלק ממערך השיקולים, אולי אפילו הראשון שבהם, כי אנחנו קודם כל רוצים לבחון השקעות טובות.

אך כפי שראינו בוובינאר, רק חלק מניהול הסיכונים קשור להשקעה עצמה. מעבר לזה יש עוד מס׳ סיכונים שחשוב לשקלל: חלקם קשורים לתחום אליו נחשפים, חלקם קשורים לתפעול ההשקעה, כמו המנהל או הגוף המתפעל, וחלקם קשורים למשקיע עצמו, לפיזור או החפיפה שלו בין התחומים השונים, לאפשרויות המיסוי שעומדות בפניו, ולצורך האמיתי שההשקעה אמורה לשרת.

אני מזכיר לכם, בסוף 3 השאלות המכריעות שכל משקיע חייב לענות לעצמו לפני כניסה להשקעה הן:

 

במה אני משקיע?

כמה אני משקיע?

ואיך (דרך איפה) אני משקיע?

 

כמובן, מי שרוצה לייצר לעצמו תכנית השקעות מאוזנת, שמספקת פתרון מצויין להתמודדות עם הסיכונים, מבלי לפגוע בפוטנציאל התשואה, מוזמן לעשות את זה יחד איתנו ותחת המעטפת שלנו, במסגרת המחזור הקרוב של  תכנית הדגל שלנו – צו 8%. התכנית יוצאת לדרך בקרוב  מאוד, ואני כבר רואה שמתגבשת נבחרת איכותית מאוד של משקיעים, בינהם בעלי חברות, מהנדסים ובכירים בהייטק, רו״ח, פורשי מערכת הבטחון, רופאים ויזמים ועוד…

אשר החליטו לנצל את חלון ההזדמנויות ההיסטורי  שמשבר הקורונה ארגן לנו, ולעשות סדר אחת ולתמיד בנכסים הפיננסים שלהם, להעשיר ולהעצים את הידע והבטחון שלהם, ולייצר לעצמם (בליווי צמוד שלנו) תכנית השקעות מותאמת אישית שתיקח אותם כמה וכמה צעדים קדימה, ותתאים את ניהול ההון האישי שלהם למציאות החדשה שמתגבשת מסביבנו

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים