השקעות נדל"ן בספרד בצל הקורונה

ספרד כיעד נדל"ני, מודל ההשקעה הייחודי שנוצר עקב השפעת הקורונה

להאזנה לפרקים נוספים

השקעות נדל״ן בספרד

בווביאנר הזה אירחנו את לירון ששון ועופר ליאור שני יזמי נדל״ן בעלי טראק רקורד מרשים בהשקעות נדל״ן בספרד, אשר נמנים על חלק מן הבעלים בקרן הריט הספרדית Next Point.

לירון ועופר חלקו איתנו את הסיפור המרתק שלהם מתחילת דרכם כיזמי נדל״ן, מה דחף אותם להגיע לספרד מלכתחילה אי שם בשנת 2014, איך הם זיהו את האזורים הנכונים להשקעה בזמן שכולם מסביבם חששו לפעול – ולמה זה תמיד הוכיח את עצמו.. ועד לעסקאות בהם הם מטפלים כיום במסגרת הריט, במיוחד על רקע הקורונה וההזדמנויות  בסקטור המלונאות בו הם מתמחים.

 

מה זו עסקת טריפל נט בנדל״ן – NNN

בחלק הזה הרחבנו את היריעה והתעכבנו על המנגנון המיוחד של עסקאות טריפל נט (NNN)

 מדובר על עסקאות בהן הקרן קונה את נכס הנדל״ן ומשכירה אותו לשוכר מתפעל לחוזה ארוך טווח  (לפחות 10 שנים) תמורת שכ״ד קבוע וידוע מראש לאורך כל התקופה. השוכר שמתפעל את הנכס לוקח על עצמו את כל ההוצאות הנלוות והקשורות לתפעול הנכס, כולל מיסים, ביטוח ותחזוקה, (מכאן גם נובע השם – 3 N כלומר, נטו נטו נטו)

 

ברוב המקרים, הנכס נקנה מהמתפעל עצמו, שמסיבותיו שלו מעוניין לבצע מעין עסקה פיננסית בה הוא מנזיל את הנכס לטובת המשך צמיחה, קשיי נזילות או כל סיבה אחרת.

בזמנים רגילים מדובר בעסקאות מבוקשות, אך לרוב הן מתבצעות במחירי שוק, ואפילו בפרמיה קטנה מעל למחירי השוק שמגלמת את הוודאות שיש  בסוג כזה של חוזה נדל״ן, ולכן הגופים שבד״כ מעורבים בעסקאות אלו הם גופים מוסדיים שלמעשה קונים תזרים ופחות מעוניינים באפסייד.

 

השקעות דיסטרס בסקטור המלונאות

אבל ספיציפית משבר הקורונה ייצר אקלים מיוחד בו גם מתפעלים חזקים שלא תכננו להנזיל נכסים מוצאים את עצמם בסיטואציה בה הם חיייבם להנזיל חלק מפורטפוליו הנכסים שלהם על מנת להמשיך ולקיים את הפעילות.

איפה אנחנו רואים את זה במיוחד?

בעיקר בתחום המלונאות שסבל במיוחד ממשבר הקורונה, ומבחינת מה שקורה בשטח, הוא גם האחרון להתאושש ותלוי בעיקר בקצב החזרה לשגרה. הסיטואציה הזו מאפשרת טוויסט מעניין במודל הטריפל נט, שמשלב גם את היתרונות של חוזה ארוך טווח ברמת וודאות גבוהה וגם אפשרויות אפסייד שנוצרו עקב המצב שהוביל לרכישת נכסים בהנחה של עשרות אחוזים ממחירי השוק.

בחלק הזה היה מאוד מסקרן לשמוע מעופר ולירון איך הם קרא ונכון את השטח, והמתינו בסבלנות עד שיצוצו העסקאות הנכונות מבחינתם, לאו דווקא אלו שיצאו ראשונים  לשוק – באופן טבעי המתפעלים החלשים יותר, אלא אלו שהגיעו בגל השני והשלישי.

 

אז איך בונים עסקה כזו, מה בדיוק בודקים, ומהו המודל המיוחד שמשלב גם שכ״ד גם פוטנציאל לאקזיט, ועוד שאר נושאים כמו בטחונות, אזורים מעניינים להשקעה ועוד, את הכל תמצאו בהקלטה.

 

נ.ב.

בסוף השידור העלנו את ההאפשרות להצטרף לקרן הריט באחת מן ההזדמנויות הקונקרטיות להשקעה, כדי לקבל פרטים מלאים על העסקה צירפנו הנחיות לקראת סיום הוובינאר אנחנו נערוך פגישות זום ממוקדות עם ניר גולדברג מצוות הנדל״ן שלנו ועם עופר ולירון לגבי העסקאות הספיציפיות מי שמועניין אז נא לעקוב אחר ההנחיות בהקלטה,

 

או להשאיר פרטים בטופס כאן למטה ונזמן אתכם לאחד מהזומים בימים הקרובים.

 

 

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים