על הייטק, נדל״ן והשקל – מארחים את מודי שפריר, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות

איך אג״ח גרמניה ל- 10 שנים משפיע על ההיטק הישראלי ועל שוק הנדל״ן

להאזנה לפרקים נוספים

בוובינאר הזה, קיבלנו סקירה מא׳ ועד ת׳ על 4 נושאי ליבה שמעניינים כל משקיע: שוק הנדל״ן, כלכלת ההייטק, השקל החזק ומדיניות הפד האמריקאי.

גם מבחינה אופרטיבית וגם מבחינה אינטלקטואית, מדובר בנושאים שמאוד מסקרן להבין ולפענח את המגמות השולטות, ולנסות להעריך את הכיוון הכללי בכל אחד מתחומי הליבה הללו. אז זה בדיוק מה שעשינו יחד עם מודי, ומה שהיה מרשים במיוחד הייתה היכולת שלו להסביר את הכוחות  הפועלים בכל תחום, ולהדגים כיצד הם למעשה קשורים אחד בשני ואיך הכל מתכנס ביחד לכדי  תמונה אחת מורכבת.

 

שוק הנדל״ן – לאן?

את הדיון עם מודי שפריר,  התחלנו עם שוק הנדל״ן שגם ברמה המקומית וגם ברמה הגלובלית, מראה עלייה חזקה במחירים בשנה האחרונה. כך שללא ספק מדובר בתופעה עולמית, רק שבשונה משאר העולם, בישראל יש עוד כמה מאפיינים ייחודיים, שמחזקים את המגמה, ומודי סקר עבורינו את כל הפרמטרים הרלווונטים בהקשר זה, ונתן את התחזית ארוכת הטווח שלו לשוק הנדל״ן למגורים בישראל.

כלכלת ההיטק הישראלי בשיא כל הזמנים

מכאן המשכנו לדבר על כלכלת ההייטק, על הביקושים הגדולים והכסף הזר שזורם לישראל בכמויות,  ומגיע לרמה של 5% מהתוצר, כאשר חלק ניכר ממנו מגיע גם לחברות סטארט אפ ישראליות (להמחשה: כבר במחצית 2021 נשבר שיא ההשקעות השנתי שנקבע ב- 2020 ועמד על 10  מיליארד דולר)

אם למשוואה הזו מוסיפים את הצד השני, שזה היצוא של חברות הטק הישראליות, מבינים שלכלכלת ההייטק יש השפעה מהותית על חוזקו של השקל, ובאופן קצת מפתיע, גם לקרנות הפנסיה שלנו יש תפקיד במגמת ההתחזקות של המטבע המקומי.

 

שאלת טריליון הדולר: אינפלציה- זמנית או קבועה?

בשבועות האחרונים אירחנו מס׳ כלכלנים, שרובם צופים התמתנות האינפלציה, כאן דווקא למודי הייתה השקפה מעט שונה, ושווה להקשיב לשיחה איתו, ולמסקנות שנגזרות מהניתוח שלו, מתי השוק צופה עליית ריבית, ומה יקרה אם המציאות תהייה מעט שונה ממה שחוזה כרגע הפד האמריקאי

 

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים