סקירה חודשית- ספטמבר הידוע לשמצה- אתנחתא קלה או שינוי מגמה?

סקירה חודשית ספטמבר, עם כל החדשות העדכונים והמספרים, כולל סיכום עונת הדוחות, תחזיות הצמיחה העולמיות, מבט על הכלכלות המובילות בעולם, עליית מחירי הסחורות, ציפיות אינפלציה, והסנטימנט הכללי של השוק. וגם - מבצע המסלקות הגדול של אינווסטור לקראת השנה החדשה.

להאזנה לפרקים נוספים

סיכום החודש בבורסות העולם

בחלק של הסקירה המושקעת בהובלת עמי ארביב, שכבר מזמן הפכה למותג התחלנו במבט נרחב על השווקים העולמיים, כולל סקירת המכפילים, פרמיות הסיכון, ציפיות האינפלציה, ותמונת המצב לגבי התשואות מתחילת השנה, שמאוד מפתיעה עד כה.

 

המשכנו לסיכום עונת הדוחות של רבעון 2 בארה"ב, ומבט על ציפיות הצמיחה קדימה. אחרי שיישנו קו על המצב נכון לעכשיו, נכנסנו יותר לעומק למדדים איכותיים וכמותיים שנותנים לנו חיווי על מצב הכלכלות המובילות, ציפיות המשקיעים והחברות, והסנטימנט הכללי בשווקים.

 

משרות וסחורות משפיעות על האינפלציה

שמנו דגש מיוחד על נושא המשרות אל מול דורשי העבודה שנמצא בכותרות, שמצביע על פער של 1.7 מיליון משרות מעל לדורשי העבודה, מה שגורם לעליית שכר, ועלול לדחוף ולסייע ולעליית האינפלציה.. כך שזה נתון ששווה להמשיך ולעקוב אחריו.

עוד נתון ששווה לציין זה את המהפך שחל בתשואות בהשוואה של מדד הספיי לעומת מדד הסחורות, שבמשך עשור תפס פער שלילי עמוק לעומת שוק המניות, אך בשנה האחרונה ראינו איך הסייקל הזה התהפך..

 

האם זה זמני? מה ראשי הפד האמריקאי ועוד דמויות מפתח אומרות על המצב ואיך זה קשור לחגיגית החוב הציבורי והממשלתי בארה"ב וברחבי העולם? מוזמנים לצפות בהקלטה שם תגלו מהם הארועים שישפיעו על השווקים בשבועות האחרונים, ומהי השורה התחתונה מבחינת האסטרטגיה והטקטיקה הנדרשת מהמשקיעים ועוד הרבה מאוד תובנות ומסקנות שפשוט אי אפשר לתמצת לכמה משפטים…

 

מבצע המסלקות הגדול 

 

לאחר שסיימנו עם הסקירה החודשית של עמי, עברנו לחלק המסיים של הוובינאר בו הכרזנו על: מבצע המסלקות הגדול

 

מה זה בדיוק? הנה הסבר קצר:

 

קודם כל מי שלא מכיר מה זה בדיוק מסלקה פנסיונית אז אני מפנה אותו לצפות בהקלטה (החל מ- 1 שעה מתחילת השידור)

 

לגבי המבצע,

לכבוד השנה עברית החדשה, (וגם בשל כמה מקרים אישיים שהיו לנו כפי שסיפרנו בשידור) החלטנו שבמקום לחכות לסוף השנה האזרחית, שזה בד"כ הזמן בו אנשים נזכרים לגלות עניין בנכסים הפנסיוניים שלהם, כדאי כבר עכשיו לבדוק מהי התמונה האמיתית והמלאה, ולעלות על כשלים מבעוד מועד.(במיוחד כאשר מדובר באחת העסקאות הגדולות של משק בית במהלך תקופת החיים)

 

טעויות נפוצות במכשירים פנסיוניים (קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות)

כשאנחנו מדברים על תיק פנסיוני, אנחנו מדברים על 4 כשלים נפוצים:

1. מסלולים שאינם מותאמים לגיל, לטווח ההשקעה ולפרופיל הסיכון

2. מוצרים של גופים שכבר שנים נמצאים בתחתית רשימת התשואות

3. דמי ניהול גבוהים מידי

4. ביטוחים חבויים שאוכלים מהתשואה וגורמים לנו לשלם יותר

 

 

כשלים נפוצים אלו, משמעותם פחות תשואה על נכסים שאמורים לשמש אותנו בטווח הארוך, וכמו שאתם כבר יודעים, כל גריעה של אחוז אחד מפוטנציאל התשואה שלכם, מסתכמת להרבה מאוד כסף, במיוחד כשמדובר על נכסים שמראש מוכוונים לטווח הארוך.. (בהקלטה תראו את הטבלה שהכנו, בערך ב- 1:08 שע' ואיך ניהול לא נכון של התיק הפנסיוני יכול לגרוע גם מיליון שקלים מהקופות לפנסיה)

 

אז מה אנחנו מציעים?

להפיק עבורכם דוח עדכני של המסלקה הפנסיוניות (וגם הר הביטוח על הדרך) …. התיק הפנסיוני שלכם יעבור ניתוח ראשוני של אחד מהמומחים בעלי הרשיון באינווסטור, ונספק לכם תובנות ומסקנות ראשוניות לגבי התיק שלכם.

ריכזנו את כל הפרטים כאן>>>

 

בגדול,

מה שתקבלו מאיתנו זה את אחד משלושת הפידבקים האפשריים:

 

אור ירוק –  המצב שלכם מצויין, ואתם בדרך הנכונה.

 

אור צהוב – יש מקום לשיפור וכדאי לבצע התאמות. במקרה כזה נציג לכם הממלצות נקודתיות ואפשרויות לבצע שינויים (בעזרתנו או באופן עצמאי)

 

אור אדום -המצב דורש חשיבת עומק ושינוי אסטרטגי. במקרה כזה נציע לכם לקיים פגישת צ'ק אפ פיננסי מקיפה יותר עם אחד מהמתכננים הפיננסים המוסמכים של אינוסוטור 360 בעלות סמלית (של 390 ש"ח)

 

איך זה מתבצע?

 

1. מקליקים כאן למילוי בקשה להפקת דוח מסלקה והר הביטוח

2. ממתינים לדוח שיגיע תוך כמה ימים (קחו בחשבון חגים)

3. שיחת ניתוח התיק עם סיון או אביתר מהסוכנות הפנסיונית של אינוסוטור 360

 

פשוט וקל.

 

וכמובן חשוב לי לציין שהשירות הזה ניתן ללא עלות.

 

אגב,

מומלץ מאוד להפיק דוח לשני בני הזוג, במקרה כזה נדרש למלא את הטופס בנפרד עבור כל אחד מבני הזוג. (או ההורים/ילדים למי שלרוונטי) אם יש לכם שאלות לגבי מבצע המסלקות הגדול, מוזמנים לפנות כאן במייל או בטופס שמופיע בעמוד המבצע (יש גם כפתור שליחת וואטסאפ זרירה ישירות עם הצוות)

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים