סקירה חודשית – האם אנו לקראת חורף קר במיוחד?

אחרי האופוריה של חברות הטכנולוגיה ואחרי מסע ההתאוששות המזהיר של גל "החזרה לשגרה", קריסת שרשרת האספקה העולמית, ובמלכוד בו נמצאים השווקים הפיננסים והבנקים המרכזיים. האם יש אמת בכותרות? ומה מספרים הנתונים והפרמטרים שאנו עוקבים אחריהם?

להאזנה לפרקים נוספים

חדשות שוק ההון

את הסקירה התחלנו כרגיל עם עמי ארביב  שלקח אותנו למסע בין שווקים נבחרים בעולם, וסקר בפנינו את רמות התמחור השונות, פרמיות הסיכון ותחזיות הצמיחה. משם לקח אותנו לבחינה של עונת הדוחות של רבעון 3 שיצאה לדרך זה מכבר, ובדקנו מה ניתן ללמוד מהדוחות הראשונים שפורסמו, בדגש על סקטור הפיננסים שהפתיע מאוד לטובה, והכה את התחזיות שגם כך היו די גבוהות.

אם כי חשוב לציין, שעד כה רק כ- 15% מהחברות דיווחו, כך שמדובר באינדיקציה ועדיין לא התמונה המלאה…מה שכן ראינו, שמבחינת האנליסטים, המצב רוח לא בשיאו,  ובתקופה האחרונה ניכרת נטייה להורדה של מחירי יעד לחברות..

אינפלציה, הרחבה כמותית ושרשרת האספקה

החלק המרכזי של הסקירה עסק בשאלת הצפרדעים המתבשלות בסיר.. או במילים אחרות, האם מצטברים עוד ועוד סימנים שליליים שלאט אבל בטוח יוצרים אקלים משתנה בשווקים, והמשקיעים פשוט לא שמים לב?

כדי לענות על השאלה הזו עברנו לעומק על כל נק׳ ההכרעה של השווקים הפיננסים:

למשל, נושא ההרחבה הכמותית (רכישה של אג״חים) שניפחה מאוד את מאזן הבנק המרכזי, וכעת, כל נסיון לצמצום המאזן, פירושו מכירה של אגרות חוב, מה שיוביל לירידה במחירים ולעלייה בתשואות, וזה מאיים באופן ישיר על האפיק המנייתי. כך שמדובר במילכוד ממשי שהתבשל לאיטו במשך לא מעט זמן וכיום אנו בסיטואציה בה כולם מסכימים שלהמשיך באותה דרך יכול להיות הרסני לטווח הארוך, אך אין אף אחד שמוכן לקחת אחריות לשים לזה סוף ולגרום  לזעזוע בטווח הקצר…

אז מה הפד באמת מתכוון לעשות בעניין, מה אומרים אנשי ההשקעות הבכירים, ומה השוק בעצמו אומר לפי ציפיות העלאת הריבית, צפו בהקלטה לגלות.

עוד תמצאו שם את הדיון שלנו על נק׳ הכרעה  נוספות, ואלו כמובן שאלת האינפלציה, והפגיעה בשרשרת האספקה, וההשלכות שכבר באות לידי ביטוי בעליית מחירי הפחם והנפט. בין לבין העלינו כמה גרפים מעניינים על הדולר, קצת חדשות על הביטקוין ומבט על השוק הישראלי שבאופן די נדיר כיכב בחודש האחרון דווקא כאשר שאר העולם דשדש.

ארה״ב בפריחה

בסוף הסקירה עומר רבינוביץ שיתף אותנו בהתרשמות שלו מהביקור הנוכחי בארה״ב, שם האופטימיות היא זו שמורגשת באוויר, החוויה היא של פריחה, והתחושה היא שמניות זה המשחק היחיד בשוק, על הרקע הזה הזכרנו מה היא האסטרטגיה העדיפה לפעול בה לטעמנו בעת הזו, וגם סיפרנו על כמה תכניות חדשות שיצאו לדרך בקרוב.

היו כמובן עוד הרבה נושאים, גרפים מעניינים, ותובנות חשובות שלא ניתן לדחוס לסיכום אחד, כך שמומלץ  לצפות בהקלטה כדי לקבל את התמונה המלאה.

רוצים לגלות מהן ההזדמנויות ההשקעה הטובות ביותר – הכנסו להזדמנויות הון.

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים