אמיר ארגמן – הכלכלן הראשי של ״כלל״ מתארח באינווסטור

על הפער הבלתי נתפס בין נתוני הכלכלה לביצועי השוק

להאזנה לפרקים נוספים

להרשמה להדרכה הקרובה: 5 הצעדים הקריטיים לבניית תיק השקעות בתנאי אי וודאות ⇐

למי שמכיר את שוק ההון הישראלי לעומק, יודע שאמיר ארגמן הוא מבכירי הכלכלניים בארץ וגם אחד המבוקשים בדירקטוריונים ובוועדות השקעה, כמרצה אורח. את הוובינאר פתחתי בסקירה קצרה של עולמות התוכן בהם אנו עוסקים כחלק מבניית תכנית השקעות: שוק ההון, נדל״ן, קרנות אשראי, קרנות גידור וקנרות הוניות, והתייחסתי למשמעות של בחירות נכונות ולהבדלים בתשואות בין המבצעים הטובים יותר בכל תחום ולמבצעים הפחות טובים, וכמה זה יכול להגיע בתחומים מסויימים להבדלים מאוד מהותיים.

בשלב הזה אמיר הצטרף אלינו לשיחה ופתח בהסבר שלו על ״קרב הטיאטנים״ בין שני כוחות אדירים שמניעים כיום את השווקים. אמיר מיפה את כל הפרמטרים שמשפיעים כרגע והעוצמה שלהם, הקורונה, מלחמת הסחר, התמריצים של הממשל ופעולות גוש האירו, ודיברנו על התרחישים השונים שיכולים לקחת את הכלכלה לכאן או לכאן בשנה הקרובה.

בין השאר, התייחסנו לאפשרויות האינפלציה בעקבות הדפסת הכספים, לתחזיות הצמיחה קדימה, ועד כמה הן מהימנות ואפשריות, ולעוד מגוון של נתונים מעניינים ויחודיים שאמיר הציג בפנינו. אני רוצה להפנות את תשומת ליבכם במיוחד לטבלה שהוא הציג (בערך ב – 1:10 שע׳ מתחילת הוובינאר) שמתמחרת את השווקים בהתאם לתחזיות הרווח של השוק האמריקאי, טבלה שמראה בצורה מאוד מוחשית את העיוות והפער שנוצר בין הנתונים הכלכליים לרמות התמחור בשוק. הניתוח של הטבלה היה מרתק במיוחד (ובכלל כפי שציינתי הייתה שיחה מאוד מאירת עיניים) ואני ממליץ לכל אחד לצפות לכל הפחות בחלק הזה – למרות שחשוב לצפות מהתתחלה ולקבל את הקונטקס המתאים. אני רוצה שוב להודות לאמיר שהסכים להתארח אצלנו, ואני בטוח שהצלחנו לשפוך קצת אור ולספק תשובות משמעותיות לכל המשקיעים שמבינים שמשהו קצת התנתק בין הכלכלה ולאיך שהיא משתקפת בשוק ההון (וזאת למרות שהשוק תמיד צופה קדימה) אם יש וובינאר אחד שאתם צריכים לצפות בו בתקופה זו של תנאי חוסר וודאות קיצוניים, זה ללא ספק הוובינאר הזה.

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים