סקירה חודשית יוני 20

מעלים את מדד ה- S&P 500 למשפט

להאזנה לפרקים נוספים

במהלך הוובינאר ערכנו משפט למדד ה- s&p 500 הטענה: עליות מוגזמות ומהירות מידי

את צוות ההגנה ייצג עמי ארביב, אנליסט אינווסטור וחבר בועדית ההשקעות הפנימית ואני לקחתי על עצמי לייצג את צוות התביעה.

את השידור ניהלנו בצורת משפט בו כל צד שטח את הטיעונים הטובים ביותר אשר תומכים בטענה שלו. (חשוב לציין, בוובינאר אתמול לקחנו על עצמנו תפקיד ובכוונה גם הקצנו מעט את הטיעונים, כך שלא בהכרח מדובר בדעה האישית שלנו, אלא יותר לשם הדיון) בסוף השידור העברנו את ההכרעה אליכם המשתתפים, ואתם הצבעתם על הכרעת הדין.

עמי מצידו, הציג מס׳ טיעונים מאוד משכנעים שתומכים בהתאוששות מהירה של הכלכלה, תוך הכלה של איום הקורונה, בין השאר, הזרמת הכספים המסיבית של הממשל האמריקאי, על רקע הבחירות המתקרבות, והחוסר המובהק באלטרנטיבה ראוייה לכסף שמחפש תשואה.

אני מצידי הצבעתי על מספר גורמים כלליים כמו מלחמת הסחר עם סין שמתחממת, המחאה בארה״ב, והעובדה שהקורונה בעצם לא הלכה לשום מקום, ונכון להיום אנחנו בשיא הדבקות יומית, בהסתכלות גלובלית. אך כל אלו הן סיבות חיצוניות שעלולות להתממש ועשויות גם לא… כך שהתתמקדות שלי הייתה במס׳ פרמטרים שנמצאים כרגע ברמות גבוהות  מאוד מבחינה היסטורית  (מכפילי רווח, מכירות, שילר ועוד), ולמעשה מצביעים על כך שהשוק התנתק לחלוטין מכל רמה הגיונית של קשר לביצועי החברות.

לאחר שסיימנו את שלב הטיעונים נתנו הזדמנות גם לחבר המושבעים לשאול מס׳ שאלות, ועברנו להצבעה על הכרעת הדין.

את הוובינאר סיימנו בהצגה של עסקת חוב ראשון, כקונספט שיכול לספק מענה לאפיק הסולידי בתיק, ולהחליף חשיפה לשוק החוב הסחיר (האג״ח) ע״י חשיפה לשוק החוב הלא סחיר.

ההשתתפות שלכם בוובינאר הייתה ערה במיוחד והקונספט של ״המשפט״ יצר דינמיקה מאוד מעניינת, ואנו שמחים על ההשתתפות והעניין הרב שהבעתם בשידור. למי שלא צפה, לא אספר כרגע על הכרעת חבר המושבעים, כדי לגלות מה הוכרע בסוף, ולשמוע את הטיעונים המלומדים של צוותי ההגנה  והתביעה, כנסו וצפו בהקלטה>>>

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים