סקירה חודשית ספטמבר 20

ניתוח עומק של תחום הסייבר

להאזנה לפרקים נוספים

את הוובינאר פתחנו בסקירה של עמי ארביב, שכהרגלו עשה לכם סדר וזיקק עבורכם את הנתונים והאינפורמציה החשובים ביותר, כדי שאתם תוכלו לראות את תמונת השוק בצורה בהירה ולהגיע להחלטות מושכלות שיטיבו אתכם. לאחר מכן עברנו לאורח המיוחד שלנו, ד״ר יוסי שוימר, הכלכלן הראשי של מגדל שוקי הון, מנהל מחקלת המחקר, ומנכ״ל מגדל השקעות אלטרנטיביות. יוסי הגיע אלינו אמש בכובעו כמומחה השקעות סייבר, אשר מייעץ לקרן השקעות זרה המתמחה בתחום, ואת החלק שלו הוא פתח בסקירה היסטורית קצרה של תחום הסייבר סקיוריטי דרך ימי האנטי וירוס הראשונים, המעבר לאינטרנט, לעולם האפליקיצות, והעידן הבא שאנו עומדים בפתחו כעת…

בין לבין נחשפנו לעולם הדארקנט (dark-net) ולסוגים שונים של  מתקפות סייבר, מאורגנות ומתוחכמות וגם ארעיות יותר, (כולל דוגמאות) ולמדנו על המעגל בו הטכנולוגיה פורצת גבולות בכל מיני תחומים, ומייד לאחר מכן מגיע הצורך בהגנה (ואחרי זה ברגלוציה)  יוסי הכיר לנו נישות שונות בתוך תחום הסייבר, והצביע על המגמות העיקריות בהן הוא צופה את הצמיחה הגדולה יותר, כמו למשל תחום העבודה מהבית שקיבל ״תמיכה״ חזקה בעקבות הקורונה, והצורך על הגנת המידע אצל העובדים המפוזרים בביתם הופכת למצרך מבוקש, וגם תחום האינטרט של הדברים (iot) שעוזר לנו לתקשר עם המכשירים השונים שמקיפים אותנו מצד אחד אך מהווה גם מקור להתקפות מצד שני.. (כמו סיפור השתלטות על מזגן שסיפרנו בשידור)

 

איך להשקיע במניות סייבר

בשורה התחתונה, כאשר התקפות סייבר נמצאות בין 3 האיומים הכי גדולים על חברות לפי סקר שנערך בין מנכלים של חברות ציבוריות ברור לנו כמשקיעים, שתחום הסייבר סקיוריטי יחווה צמיחה משמעותית בעשור הקרוב… לכן, בסיום השידור הראנו מס׳ אפשרויות חשיפה, אם זה דרך קרנות סל אמריקאיות שהדגמנו בלייב היכן למצוא אותם ואיך להתחקות אחר האחזקות שלהן  (עבור מי שרוצה לבחור בעצמו) ואם זה דרך הבורסה המקומית בעזרת קרנות הסל המעניינות שהשיקה מגדל שוקי הון על נישות שונות בתחום הטכנולוגיה מה שמאפשר למשקיעים ישראלים להיחשף לתעשיות אלו גם בשקלים דרך הבורסה המקומית.

 

כמובן שכל מה שנאמר הינו בגדר תוכן לימודי בלבד ואיך לראות בכך המלצה לנקיטת פעטלה כזו או אחרת, המטרה היא לחשוף אתכם לאפשרויות, מה גם שלא הזכרנו את נושא התמחורים שיש לו חשיבות רבה בשיקול אם להיחשף או לא.

אני רוצה בהזדמנות זו להודות ליוסי שהגיע במיוחד למשרדים  שלנו להעביר עבורכם את הוובינאר, ולחלוק איתנו עם הידע הרב שלו. ואני מזמין את כולכם לצפות בהקלטת השידור, מומלץ!

 

בפקקים, בזמן שטיפת כלים או בעבודה מוזמנים להאזין לנו בפודקאסטים השונים לכל אורך השבוע –
חפשו את "רשת אינווסטור לייב" בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס ובכל שאר אפליקציות הפודקאסטים האחרות
לחצו על הבאנר להאזנה

להאזנה לפרקים נוספים